בקריירה 360° אני עובד איתך על הזהות הניהולית והכרות עם הכוחות ועם המשאבים האישיים כהכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי

מדוע נחוצה הכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי? האם מי שמיעד את עצמו לתפקידי ניהול, אינו אמור להתמודד עם המשימה בכוחות עצמו?

תגובה של מתח, אי נוחות וחששות לפני ראיונות קבלה היא מוכרת. הראיון נתפס כמכשול, שחייבים לעבור כדי להתקבל לתפקיד. הסיטואציה של ראיון מתאפיינת באי ודאות. אתה לא יודע מה ישאלו אותך, מי יהיה המראיין, מה חשוב בעיניו. לכן, לקראת ראיון, התגובה השכיחה היא לנסות לצמצם את אי הוודאות באמצעות שינון של תשובות לשאלות שאני מצפה שישאלו אותי, ניסיון לאמץ טיפים שקיבלנו וכניסה לדריכות.

כולם משננים שאלות צפויות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי, אבל זו אינה הדרך. (שאלות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי)

הניסיון לקיים הכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי באמצעות התמקדות בשאלות צפויות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי הוא תגובה הגיונית לכאורה, אך אינו משיג תוצאות טובות. ברור שהכוונה היא לעשות רושם חיובי ככל שניתן. אולם במקרים רבים, המאמץ וההשתדלות יוצרים רושם של הגנתיות וחוסר אותנטיות. במצב כזה המראיין מרגיש שהמרואיין שלו לא ממש מאפשר לו להכיר אותו.

הוא ינסה לבסס את ההשערות שלו בשאלות נוספות, כדי להשיג התרשמות ברורה. אולם, כאשר המאמץ העיקרי של מרואיין כזה הוא "לצאת טוב", יש ספק אם התוצאה תשרת את המרואיין.

ב"קריירה 360" הגישה היא שונה. במקום לשנן תשובות על שאלות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי, אנחנו ננסה לאפשר לך להגיע לראיון בגישה אחרת. דמיין שאתה הוא בעלים של חברה מצליחה, שהקמת במו ידיך ואתה מחפש מועמדים איכותיים ומתאימים לתפקידי ניהול בחברה שלך.

סביר להניח שהמטרה שלך תהיה להבטיח עד כמה שניתן שייכנסו לחברה אנשים מוכשרים וראויים, באמצעות תהליך מיון מקצועי. ידוע שתפקידי ניהול מעמידים דרישות רבות בפני ממלא התפקיד. הוא נדרש להיות משימתי, לקבל החלטות במצבי לחץ, לפעמים בתנאי אי ודאות, להציב יעדים ולהתגבר בדרך על מכשולים והתנגדויות, הוא צריך להיות עם ראייה מערכתית ולהבין היטב את תחום העשייה ואת הסביבה החיצונית. במקביל, הוא צריך לדעת לנהל אנשים, למצות את המאגר האנושי שבידיו ,להוביל, לדעת להשיג שיתוף פעולה וליצור אמון. ברור שרשימת דרישות כזו מחייבת תהליך מיון.

יתכן שעכשיו תחוש, שראיונות קבלה לתפקיד ניהול הם לגיטימיים ואולי הכרחיים, לכן, ההמלצה הבסיסית שלנו לגבי הגישה לראיון היא:

בוא לראיון "בראש טוב", אפשר למראיין להכיר אותך. זה ישחרר אותך ויאפשר לך לחייך מדי פעם… זאת, בהנחה שאתה מאמין שתוכל למלא את התפקיד בהצלחה (במידה שלא, אולי כדאי לשקול מחדש את העניין). זה חשוב יותר משינון תשובות לשאלות צפויות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

ראיון עבודה לתפקיד ניהולי- סיפורו של יוסי

יוסי עבד כמנהל פרויקט בחברת הייטק. הוא הגיע אלי אחרי שניסה, ללא הצלחה להגיע לתפקיד ניהולי שבו היה מעוניין, בחברה שבה עבד. הוא קיבל משוב בעקבות מרכז ההערכה שעשה, שם נאמר לו שהוא נתפס כמשימתי, שאפתן וכמי שאינו קשוב לאחרים ולכן "מאיים" בעיני העובדים שלו.

בהכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי שעשיתי עם יוסי, הוא למד לברר עם עצמו באופן ברור את המהות של הזהות הניהולית שלו. הוא הבין שהוא אכן משימתי ושאפתן, אך ממקום של מעורבות ורצון לקדם את המערכת, לתרום לשינוי ולתיקון ליקויים ולא ממקום של אגו. הוא הציג תמונה של יחסי עבודה טובים עם עמיתים וכפיפים, שונה מההתרשמות שנוצרה בתהליך המיון שעבר.

בסימולציה שעשינו, יוסי למד לשקף את דפוס ההתנהלות הטבעי שלו, שבו היה מקום של התייחסות לעובדים ומוכנות לגייס את העובדים ולהשיג מהם שיתוף פעולה. בסיום ההכנה, הייתה ליוסי זהות ניהולית מגובשת ובהירה, שייצגה את אישיותו באופן אמיתי ומשקף. החשש של יוסי מהראיון הבא ירד במידה רבה, הוא פנה להנהלת החברה וביקש ראיון לצורך בדיקה נוספת של האפשרויות לקידום. יוסי עבר ראיון שהיה עבורו חוויה מתקנת ובמשוב שקיבל נאמר לו שאכן רואים בו מועמד מתאים לקידום בחדשים הקרובים.

יש חשיבות רבה להכנה לראיון עבודה מכיוון שראיון עבודה לתפקיד ניהולי תופש מקום מרכזי בבחינת התאמה לתפקידים.

הכנה מנטלית והיכרות עם הכוחות ועם המשאבים האישיים כדי להשיג הצלחה בראיון עבודה לתפקיד ניהולי

ההכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי ב"קריירה 360" אינה מתבססת של לימוד ושינון של תשובות נכונות לשאלות בראיון עבודה לתפקיד נהולי ועל כללי התנהגות סטנדרטיים.

אנחנו מקיימים הכנה מנטלית, שבה נכיר אותך ונאפשר לך להביא את עצמך באופן אותנטי, מתוך מקום של גיבוש פנימי ועם גישה פתוחה וקשובה שלך בראיון. ההכנה לראיון תדרוש ממך ותלמד אותך להסתכל פנימה ולבדוק עם עצמך מה באמת אתה חושב על התפקוד שלך, תאפשר לך להבהיר את התחושות, את שביעות הרצון שלך מעצמך, בצד היבטים שבהם אתה חש פחות בטוח.

באופן זה, תגיע לראיון ללא הדחקות ו"עיגולי פינות", שעלולות להפריע לך להשיג את המטרה שלך בראיון עבודה לתפקיד ניהולי.

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם
ניהול זמן וקשיי התארגנות

מושג מרכזי בכניסה לתפקיד ניהולי הוא "זהות ניהולית".

הזהות הניהולית שלך היא האופן הייחודי בו אתה ממלא את תפקידך כמנהל והיא זו המייחדת אותך. זהות ניהולית מתבטאת בראש ובראשונה במודעות ובהבנה שלך לגבי הפוטנציאל ואפשרויות העשייה שלך כמנהל בארגון. זהות ניהולית מגובשת תביא אותך לרמה גבוהה של מעורבות, עניין ומוטיבציה לקדם את המערכת שעליה אתה מופקד. מה שמניע מנהל כזה הם אתגרים, רצון לשפר את המערכת, להביא לידי ביטוי את היכולות שלו. היכרות של המנהל עם ערכי העבודה שלו יאפשרו לו לדעת אילו אתגרים יאפשרו לו לבטא את החוזקות שלו ולהשיג סיפוק ותחושת משמעות ומימוש עצמי. 

המרכיב המרכזי השני בזהות ניהולית הוא ההיכרות של המנהל עם הכוחות ועם המשאבים האישיים שלו. הוא אמור לדעת מהם הכישורים והמיומנויות שיאפשרו לו להשיג תוצאות ולהיות אפקטיבי ומשמעותי. בנוסף, מנהל כזה יהיה מודע להיבטים הפחות חזקים ביכולות שלו, כך שלא יהיו קיימים חסמים שיפגעו בתפקודו. נסכם, שבהכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי, לזהות הניהולית משקל מכריע בהתמודדות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי.

הכנה בקריירה 360° - התשובה הטובה ביותר לשאלה: איך לעבור ראיון עבודה לתפקיד ניהולי?!

אם כך, איך לעבור ראיון עבודה לתפקיד ניהולי בהצלחה-
בנוסף לתובנות החשובות לגבי הרצונות, היעדים והחוזקות, זהות ניהולית מגובשת צריכה לכלול יכולת להעריך באופן ריאלי מהן האפשרויות הקיימות בארגון, אילו יוזמות יתקבלו בחיוב, אילו גורמים יוכלו לסייע.

במקביל, המנהל ידע להימנע מנקיטה ביוזמות שעלולות לעורר התנגדויות, יבין היכן חסרים תנאים מקדימים והיכן קיימים מכשולים שעלולים למנוע השגת הצלחה. כל אלו יאפשרו למנהל להציב מטרות ריאליות, שבהן הוא יראה תוצאות ויממש את היכולות ואת השאיפות שלו. עם זאת, ראוי לומר, שגם התמודדות עם כישלון היא חלק מתהליך הלמידה וההתפתחות שמנהל עובר שתורם לתובנות האישיות שלו וגיבוש הזהות הניהולית שלו.

      לסיכום, יש מענה לשאלה "איך לעבור בהצלחה ראיון עבודה לתפקיד ניהולי". ההכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי בקריירה 360 תאפשר לך תובנות חשובות. תלמד להסתכל על הראיון שמצפה לך בגישה אחרת. במקום להגיע לראיון עם חששות סביב המכשול שמצפה לך, עם היערכות "הגנתית", תוכל לראות בראיון  הזדמנות להציג את האני מאמין שלך ואת החוויה המצטברת של עשייה מתגמלת.

      נקיים סימולציה מלאה של ראיון, שבה תינתן לך הזדמנות להתמודד עם האתגר ולקבל משוב ממוקד וברור לגבי אופן ההתמודדות, התקשור שלך, הרושם שיצרת והנקודות שבהן יש מקום לשינוי.

      בדרך כלל נבקש בתחילת הראיון "ספר על עצמך" בקשה כזו שמה את המרואיין בסיטואציה של עמימות שהוא מצב שבו אין כללים ברורים ולכן המרואיין הוא שבוחר כיצד להגיב, מה לומר ואיך לנצל את ההזדמנות לשיווק עצמי. במצב כזה האופן בו אתה מציג את עצמך מעיד על אישיותך, על התקשורת שלך ועל מידת הגיבוש הפנימי שלך.

    במצב כזה נכון יהיה לשתף את המראיין בפרטים האישיים שהם חשובים עבורך וטבעי שבהם אתה תרצה לשתף אדם שמעוניין להכיר אותך. לדוגמה: "שמי גדי, אני נשוי לזוהר, יש לנו שני ילדים , גל-בן שש ונאווה בת 3. אנחנו גרים בפתח  תקווה. זוהר עובדת כרכזת משאבי אנוש. אני סיימתי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים במכללה למינהל ומילאתי עד כה שני תפקידים ניהוליים… אני מרגיש סיפוק רה בעשייה הניהולית שלי וחש שעברתי תהליך התפתחות משמעותי בשנים אלו. אני רואה בתפקיד שאתם מציעים הזדמנות לבטא את היכולות שלי ולקדם את המערכת שיפקידו בידי"… בפתיחה כזו אתה מציג את עצמך באופן אישי, פתוח ולא פורמלי- כפי שרבים עושים. אתה יוצר תחושה של נינוחות , שליטה במצב ורצון טוב לאפשר למראיין להכיר אותך.

      במסגרת ההכנה המנטלית שתעשה לפני הראיון, כדאי שתחשוב מה אתה רוצה לומר לגבי המוטיבציה שלך להגיע לתפקיד ולארגון ולהתייחס באופן ממוקד ומדוייק לאפשרויות שאתה רואה לעשייה משמעותית, לראיית תוצאות שהן משמעותיות עבורך ולאפשרות לבטא יכולות שלך. באופן זה תבטא את האני מאמין שלך ואת הזהות הניהולית שלך.

    אחרי שהתבוננת פנימה וזיהית את הרצונות והנקודות שבהן יש לך חיבור עם העשייה, המוקד השני של ההכנה יהיה מה אתה מביא איתך לתפקיד – הכשרונות, החוזקות שלך. חשוב מהן החוזקות שלך שמאפשרות לך להשפיע, לקדם את המשימות שלך ולהוביל את העובדים שלך. כאן חשוב מאד לא להסתפק בכותרות, אלא להמחיש את היכולת שלך באמצעות הצגה של עובדות – אירועים של התמודדות משמעותית שהסתיימו בהישגים, משובים שקיבלת ונתונים על הצלחה שהשגת או שתרמת לה. 

    אם אנחנו מחפשים איך לעבור ראיון עבודה לתפקיד ניהולי בהצלחה, הרי שבראיון כדאי יהיה להתחיל את השיתוף שתעשה לגבי העשייה שלך במשפט מפתח כמו: "כמנהל חשוב לי לעמוד ביעדים ולהשיג תוצאות ואני עושה את זה באמצעות היכולת שלי לרתום את העובדים שלי, לאתגר אותם וליצור בינינו יחסי אמון". משפט כזה משקף תפיסה ניהולית מגובשת של מנהל שהגישה שלו היא שילוב של משימתיות (השגת תוצאות) עם גישה מתייחסת לעובדים. חשוב להדגיש שתוכן הדברים שתציג בשיווק העצמי שלך בראיון צריך להיות אמיתי ואותנטי. חשוב שתאמר דברים שאתה מאמין בהם ושמשקפים את אישיותך ואת העשייה שלך, כדי שאכן תופיע במיטבך ולא תישמע כמו מי ש"מדקלם" משפטים שנכון לומר בראיון.

     בבואך להתמודד עם האתגר – "איך לעבור ראיון עבודה לתפקיד ניהולי", חשוב שתבין שאין טיפוס אחד ויחיד של מנהל טוב. ישנם סגנונות ניהול שונים, שכל אחד מהם עשוי להיות אפקטיבי. בבואך לתאר את היכולות והחוזקות שלך, חשוב שהזהות הניהולית שלך תאפשר לך להציג תמונה כוללת  ואינטגרטיבית של האופן שבו אתה פועל כמנהל, כיצד אתה מביא לידי ביטוי את היתרונות שלך.

      וכעת, צפוי שתישאל גם לגבי החולשות שלך כמנהל. גם כאן,  הגישה שלנו היא לשתף בהיבט אמיתי של ההתמודדות שלך כמנהל, כדי שתוכל להציג תמונה שלמה ואמיתית של הדמות שלך כמנהל. באופן פרדוקסלי, דווקא מי שאינו חושש להציג חיסרון אמיתי שלו, נתפס בדרך כלל באדם שבוטח ביכולותיו יותר ממרואיין שמציג תמונה אידילית. העיקרון כאן הוא להציג היבט אמיתי בתפקוד שלך שאתה רואה לנכון לשפר, כמו: "אני נוטה לקחת על עצמי יותר מדי" אבל להמשיך ולומר ש"אני מודע לנטייה הזו שלי ולומד להאציל יותר סמכויות לאחרים". או, "לפעמים אני דורש יותר מדי מהעובדים שלי, אבל אני לומד להיות יותר קשוב לתחושות שלהם ולהרפות כאשר זה מתבקש". באופן זה אתה משדר שאתה מודע לאופן ההתמודדו ולאפקטיביות שלך ואינך משלים עם חסרון שלך אלא מטפל בו.

      כמו כן, יתכן שתישאל לגבי אופן ההתמודדות של עם מצבים מורכבים, מול תקלות ומכשולים שהם בלתי נמנעים במציאות הארגונית. בהחלט אנושי לשתף גם באירוע של כישלון, אבל להציג אותו כחוליה בשרשרת של התנסונות ולמידה מתמשכת. חלק מהזהות הנהולית מבוססת על התמודדות עם משברים ויציאה מהם לצמיחה ולתפקוד טוב יותר. גם כאן יהיה מתאים להכין אירוע או שניים של התמודדות עם מכשולים ועם התוצאות.

      הכנה טובה לראיון כוללת איסוף מידע על התפקיד ועל הארגון אליה אתה מועמד. מידע כזה יאפשר לך להציג את הכוונות והמטרות שלך באופן יותר מדוייק, שתואם את המציאות ל שהארגון וייצור עבורך את הרושם הרצוי, כמי שפועל מתוך תכנון,בדיקה ושיקול דעת ו"לא קונה חתול בשק". בהמשך לזה, נכון יהיה גם  להציג שאלות בפני המראיין, לגבי היבטים שהיית מעוניין להכיר טוב יותר בתפקיד ובארגון.

          שאלה אחרת שיתכן שתישאל בראיון היא מהי תדמיתך בעיני הממונים/עמיתים/עובדים שלך. בשאלה כזו נבחנת המודעות שלך למידת האפקטיביות שלך כמנהל ולאופן שבו אתה נתפס על ידי האנשים שאיתם אתה עובד. גם כאן מומלץ להיות עקבי עם האופן שבו הצגת את הזהות הניהולית שלך ואת סגנון הניהול שלך. לדוגמה, "אני יודע שלפעמים העובדים שלי חושבים שאני קשוח ודורש יותר מדי, כי חשוב לי לעמוד בצפיות ממני ומהמחלקה שאני מוביל. גם העמיתים שלי מכירים אותי כך, אבל הם יודעים שזה בא ממקום של מוטיבציה ושתמיד אפשר לדבר אתי".

      שאלה אופיינית נוספת היא מדוע, לדעתך, אתה מתאים לתפקיד. זו שאלה שחשוב שתבדוק עם עצמך, כחלק חשוב בהכנה המנטלית לפני הראיון. כאשר יש לך מידע סביר לגבי התפקיד ו"שמת על השולחן" את כל התובנות שלך לגבי המקום שלך כמנהל, תוכל לגבש תשובה ממוקדת לשאלה. בדרך זו תוכל להציג את הדרך שלך כמנהל שדרכה אתה מאגם את החוזקות שלך וגם לנסח לעצמך את התיקון במקום שאותו אתה מזהה כדורש שיפור.

     לסיכום, התשובה לשאלה איך לעבור בהצלחה ראיון עבודה לתפקיד ניהולי, אינה שינון של תשובות לשאלות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי, אלא, בעיקר בגיבוש של זהות ניהולית והכנה מנטלית, שתביא אותך להתבוננות פנימה, הבנה של הצרכים, מקורות המוטיבציה והחוזקות שלך, בצד הכרה בצדדים הפחות חזקים וידיעה כיצד אתה מפצה עליהם.

שחיקה בעולם ההיטק
אימון קריירה

קורות חיים לתפקיד ניהולי - כדי להגיע לראיון, כדאי ללמוד כיצד לכתוב קורות חיים באופן שישרת היטב את הפונה.

 בכתיבת קורות חיים לתפקיד ניהולי יש שני חלקים:

א. העובדות הביוגרפיות – השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי וכו'. אלו הן העובדות שאותן ראוי להציג באופן ברור, אסתטי ומסודר. כאן רושמים עובדות – תאריכים, שמות של מקומות, כותרות לגבי תפקידים וארגונים בהם עבדת.

ב. חלק שיווקי, שייכתב בדף נלווה, או בתוך מסגרת בראש דף קורות החיים, שבו תבטא באופן משכנע, אישי ואותנטי את הרצון שלך להגיע לתפקיד, את המוטיבציה, ההתלהבות שלך בעשייה שצפוייה בתפקיד ואת החיבור שלך לעשייה. בכתיבת קורות חיים לתפקיד ניהולי, חשוב שתתאר כיצד אתה שואב סיפוק והנאה מהאפשרות להניע עובדים, ליזום, לקבל החלטות,  לקדם את הנושאים שעליהם אתה מופקד. העיקרון כאן הוא לתת לקורא/למעסיק תחושה שאתה באמת מעוניין להגיע לעבודה ולהירתם אליה במלוא יכולתך. חשוב שהקורא יוכל להתרשם מהציפיות החיוביות שלך ממה שיאפשר לך התפקיד לעשות. כמו כן, חשוב שתבטא ביטחון ביכולת שלך לעמוד היטב בדרישות התפקיד ,לאור הצלחות בעבר שהיו לך בהתנסויות שדומות, או קשורות לעשייה החדשה בתפקיד החדש. קורות חיים לתפקיד ניהולי, צריכות להעביר מסר שאתה מביא איתך חוזקות ויכולות מבטיחות, שיתנו למעסיק תחושה ש"עשה עיסקה טובה" כשהחליט להעסיק אותך.

ראינו שגם בכתיבת קורות חיים לתפקיד  ניהולי וגם בהכנה לראיון עבודה לתפקיד ניהולי, יש חשיבות רבה לזהות הניהולית ,כלמור ליכולת להישמע מגובש, מעמיק ובעל תובנות לגבי עשייה ניהולית.

ענת, כלכלנית בבנק

ענת פנתה ללימודי כלכלה ועם סיום הלימודים התקבלה לעבודה בבנק גדול. לאחר מספר תפקידים התחלתיים, הגיעה ענת לתפקיד אחראית אשראי, שבו טיפלה בבקשות להלוואות. תפקיד שדרש רמה גבוהה של אחריות. למרות שהתפקיד נחשב כמקצועי עבור כלכלנים, ענת חשה חוסר סיפוק בעבודה והתחילה לתהות האם הגיעה למקצוע הלא נכון.

כשהגיעה אלי לייעוץ ,יכולתי להתרשם שענת היא אישה צעירה והישגית, שהיה חשוב לה להוכיח את עצמה ולעמוד היטב בציפיות. היא הרשימה אותי בפתיחות שלה וניכר היה שהיא ניחנה בתקשורת טובה ובגישה אמפטית. ואכן בתהליך הייעוץ עלה שמפגש ואינטראקציה עם אנשים הוא צורך חזק של ענת, מה שלא התאפשר לה לממש בתפקידה בבנק, שכלל בעיקר עבודה מול נתונים מאחורי הקלעים.

כשבדקתי עם ענת האם יש תפקיד אחר בבנק שאותו הייתה שמחה למלא, היא העלתה כאופציה לעבור לתפקיד של יועצת השקעות, שבו החלק השירותי והייעוצי הוא מרכזי. היא אף בדקה אם השינוי יהיה אפשרי במקום העבודה שלה וכאשר קיבלה אישור לכך, חשה שעשתה שינוי קטן, שעשוי לאפשר לה רמה גבוהה בהרבה של סיפוק ועניין.


עם זאת, בהחלט יש אנשים שנושאים עימם חלום ומחפשים שינוי דרמטי יותר ומעדיפים התחלה חדשה, שאינה המשך כזה או אחר של הקריירה הראשונה. בתהליך הייעוץ נבחן יחד איתם את ההתאמה שלהם אל השינוי המיוחל, מבחינת הכישורים והחוזקות שלהם וגם מבחינת תמונת המצב של התחום החדש במשק או בשוק העבודה.

מאמר שכתבתי על איך להתקדם לתפקיד ניהולי בארגון שאתה כבר עובד בו

מטרת המאמר הנוכחי, היא מתן כלים להתמודדות בראיון קבלה לארגון. הנושא "איך להתקדם לתפקיד  ניהולי" בתוך הארגון טופל במאמר נפרד – "איך להתקדם בעבודה" ובו, בין השאר יש התייחסות להתמודדות בראיון למטרת קידום בתוך הארגון, שבו אתה עובד.

ברור שכאשר אתה עובד במערכת, ישנה היכרות עם התפקוד שלך בכל ההיבטים ואז הראיון אינו ראיון היכרות, אלא סיכום תקופתי של שני הצדדים – המעסיק והעובד. במצב כזה, האתגר של העובד הוא איך להתקדם לתפקיד ניהולי ולמצות את ההיכרות וההתנסויות שלו בעבודה, עם המטרות לגבי העתיד.

שאלות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי

לסיכום, בהכנה לראיון עבודה בקריירה 360 אנחנו עושים הכנה יותר משמעותית משינון של שאלות לקראת ראיון לתפקיד ניהולי.
התהליך שאנו עושים יחד הוא עבודה על הזהות התעסוקתית שלך, כדי שתוכל להגיע לראיון כשאתה מגובש, מרגיש בטוח בחיבור שלך עם התפקיד וביכולת שלך להצליח ולהיות משמעותי עבור המעסיק.

יש אכן כמה שאלות שאפשר לחשוב עליהן, שאלות שעולות בדרך כלל בראיון עבודה לתפקיד ניהולי כמו מהן החסרונות שלך, מהי התדמית שלך בעיני העמיתים שלך ועוד. אבל עיקר ההכנה לראין תתמקד ב:

  • גיבוש פנימי סביב זהות תעסוקתית.
  • הכנה מנטלית לגבי התפקיד והארגון – מהם המניעים שלי בהצגת המועמדות. מה אני מביא אתי היכן אני מרגיש בטוח, היכן יש לי ספיקות ומהן הפתרונות שלי.

במידה שאתה מעוניין לעבור הכנה שתאפשר לך להוריד חששות ולהופיע לראיון קבלה, כשאתה מגובש עם עצמך וברור לך מה תוכל למצוא בתפקיד ומה יש לך להציע, תתקשר אלי ואשמח לעזור לך. הלמידה שתרכוש תוכל לשמש אותך גם בראיונות עתידיים, בהמשך הדרך.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות