כיצד לצאת ממשבר לצמיחה

חישוב מסלול מחדש בעקבות משבר הקורונה

הישראלים הרבים שנאלצו לקחת פסק זמן ממקום העבודה ומהקריירה שלהם, מצאו עצמם יושבים בבית, בהתאם להנחיות הסגר ונאלצים להסתגל למציאות חדשה, של חוסר ודאות ותחושה של אבדן הסדר והשליטה בחייהם.

חלק מהישראלים נאלצו למצוא פתרונות תעסוקתיים חליפיים וזמניים לצרכי פרנסה, לטווח הקצר. אחרים, מצאו עצמם פנויים להתבונן בשנות העבודה שבה עסקו, במידת שביעות הרצון שלהם מהקריירה שנעצרה. מסתבר, שכאשר אנחנו רצים ועסוקים, לא תמיד אנחנו מוצאים את הזמן והפניות לעצור ולהתבונן. פסק הזמן הכפוי אפשר סוג של חשבון נפש, שבו אנחנו מתבוננים בכל שנות העשייה והנתינה שלנו, מול מה שקיבלנו מעבר לפרנסה. עולות מחשבות לגבי האופן שבו הקריירה שלי אפשרה לי לבטא את הכישרונות שלי, את החוזקות שלי, עד כמה הרגשתי שיש לי עניין וסיפוק בעבודתי, עד כמה אני משיג את מה שחשוב לי – להפעיל את הראש? לעבוד עם אנשים? להתפתח? להתקדם? להיות עצמאי? במקביל להתבוננות פנימה, רבים שאלו עצמם מה הולכת להיות המציאות החדשה של שוק העבודה, אילו הזדמנויות חדשות עשויות להופיע ואילו מקצועות אולי ייעלמו בהדרגה?

כלומר, הדבר טוב והחשוב שאפשר להפיק מהמשבר הזה, הוא גיבוש של הזהות המקצועית שלנו, שמהותה בראש וראשונה מה חשוב לנו להשיג באמצעות הקריירה שלנו, איזה סוג של עשייה יהיה עבורנו משמעותי, מספק, איזו מסגרת תיתן מענה לחוזקות שלנו. מהם הכישורים שלנו, שאותם אנחנו רוצי ם לבטא, איזה סוג של עבודה תאפשר לנו לבטא את הכישרונות שלנו. כך, שמתוך המשבר הזה שבו הרגשנו שאיבדנו את השליטה בחיינו, נוכל לצאת לתהליך של צמיחה ותיקון של הפערים שעימן השלמנו עד כה.
כלומר, ההתבוננות פנימה מאפשרת לנו לזהות ולהכיר את הזהות התעסוקתית שלנו, שהיא מערכת הציפיות שלנו מעולם העבודה. השלב הבא הוא בדיקת המציאות, זיהוי אפשרויות והזדמנויות בעולם העבודה בתקופה הזו ,שגם לפני משבר הקורונה, אופיינה בשינויים בהיצע ובביקוש של מקצועות, בהתפתחות מהירה של טכנולוגיה, בעיקר של מחשוב ודיגיטציה. בדיקת שוק העבודה מחייבת ערנות, איסוף מידע, מפגשים עם אנשים שבקיאים בתחום שמעניין אותנו, שימוש בכל ערוצי המידע הזמינים. ואולי גם עדכון של המיומנויות והידע המקצועי, באמצעות לימודים בקורסים והשתלמויות, כך שנוכל לתת מענה מדויק יותר לאתגרים שאיתרנו עבורנו.

תהליך גיבוש הזהות המקצועית, זיהוי האפשרויות החדשות בשוק העבודה וקבלת ההחלטות האישיות היא לעתים משימה מורכבת וקשה מבחינה רגשית. 

אשמח לסייע לך בהרחבת הידע העצמי, בגיבוש הזהות המקצועית, זיהוי הכיוונים שמתאימים לך במציאות של שוק העבודה העכשווי ובהיערכות למימוש היעד החדש בטווח הקצר והארוך יותר.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות