התמודדות עם פרישה והמשך עבודה לאחר גיל פרישה

המשך עבודה לאחר גיל פרישה

אינכם יודעים מה לעשות עם החופש הזה? מתלבטים במה לעבוד? רוצים להגיע לפרק ב’ משמעותי ומספק, אבל הולכים לאיבוד?

פורשים מסיימים פרק ארוך בחייהם, חלק גדול מהם עבדו בארגונים ממשלתיים, ביטחוניים, או ציבוריים.

חלק פרשו מארגון ביטחוני, והם צעירים יותר בגילם ואולי יהיו מעוניינים בהמשך עבודה לאחר גיל פרישה. לעתים קרובות, ההתמודדות עם פרישה אינה פשוטה ודורשת משאבי התמודדות חדשים. פרישה מהווה פרשת דרכים ומאופיינת במעבר חד מאורח חיים שהוא לעתים קרובות מובנה ומאופיין בשגרה מוכרת, אל חלל, אשר מצד אחד מציע חופש והיעדר מחויבות למסגרת כלשהי. זה עלול להיות שינוי חד, שמצפה לפורש, שאינו יודע מה יעשה בחופש הזה שנפל עליו, אחרי כל השנים- בהן קם בבוקר והלך לעבודה. לכן, ההתמודדות עם פרישה היא לעתים מורכבת וטעונה רגשית ומעוררת חששות.

עבודה אחרי גיל פרישה או התנדבות- האם זו ההתלבטות שלך?

השלב הראשון לאחר הפרישה מאופיין לעיתים בתחושת חופש עבור מי שלא ממשיך בעבודה אחרי גיל פרישה. הפורש נהנה מאורח החיים החדש, כמו שנהנים מחופשה. אולם, לאחר מספר שבועות, החופשה “נגמרת” וחודרת ההכרה ש”עכשיו אף אחד לא אומר לי מה לעשות, אבל אני צריך להחליט במה אני ממלא את היום הארוך שממתין לי”. במצב כזה, לעתים מתחילים די מהר להתלבט לגבי תחילת עבודה לאחר גיל פרישה.

המשך עבודה לאחר גיל פרישה היא אופציה עבור פורשים רבים.

גם פורש שהקדיש מחשבה ליום שאחרי הפרישה וגיבש תכניות להתפנות לתחביבים, להתנדבויות ולטיולים, חש לרוב בלבול וקושי להחליט האם ומתי לחזור לעבודה אחרי גיל פרישה, באיזו עבודה הוא מעוניין, האם ינסה להתנדב במקום לעבוד? להתנדב בנוסף לעבודה? האם לגיטימי ונכון יהיה מצידו לפנות לתחביב הצילום הוותיק שלו?

גם במשפחה צריך להסתגל לכך שבני הזוג לא קמים בבוקר והולכים לעבודה, האיזון הישן הופר וצריך לבנות אותו מחדש. אם כך המעבר משגרה מתמשכת סביב יציאה לעבודה ,אל חיים ללא עבודה הוא לעתים מורכב ודורש חשיבה לגבי ההתמודדות עם הפרישה.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

"המשך עבודה לאחר גיל פרישה כי אני במלוא כוחי, או לנוח וליהנות מהחיים?"

ברור שפורש מצה”ל שהוא בשנות הארבעים שלו, אינו מתלבט לגבי המשך עבודה לאחר גיל פרישה, אלא שוקל לאן יפנה בקריירה השניה שלו. במידה שמסלול השירות שלו היה ייעודי, הוא יצטרך לעבור שינוי ולהתאים עצמו לשוק העבודה האזרחי. בדומה לכך פורשים מארגונים ביטחוניים כמו שב”כ, משטרה ושב”ס, שהם, לכל היותר בשנות החמישים שלהם, יצטרכו לשנות כיוון, אלא אם עסקו במקצוע אוניברסלי. בכל מקרה, היציאה מארגון ביטחוני אל האזרחות מהווה שינוי חד ממציאות של התמודדות עם תפקיד מוגדר, בארגון אשר מאופיין בכללים ברורים, אל חלל של חופש והיעדר הכוונה חיצונית, שקשה לפורש למלא אותו בתוכן חדש.

התלבטות אופיינית לקראת פרישה היא: "אני עדיין במלוא כוחי, נהנית מהעבודה שלי ויכולה להמשיך לעבוד. האם עדיף להמשיך לעבוד, או שכדאי דווקא לפרוש עכשיו, כדי שאוכל ליהנות מן האפשרויות הרבות שהחיים מציעים בעודי בריאה ואנרגטית"? ההחלטה על המשך עבודה לאחר גיל פרישה יכולה לנבוע מסיבות שונות. יש פורשים שציפו בכליון עיניים ליום בו לא יצטרכו לקום בבוקר ולצאת לעוד יום עבודה. מאידך, יש פורשים שהפרישה נכפתה עליהם והם מרגישים שעדיין הם אינם אמורים לשבת בבית ולהתפנות לעיסוקי פנאי. ישנם פורשים שרוצים להתנסות בקריירה חדשה, שעליה התחילו לחשוב זמן רב לפני יום הפרישה. מובן, שלעתים, המשך עבודה לאחר גיל פרישה היא כורח המציאות, בגלל צורך כלכלי.

עבור רבים, פרישה מעבודה היא אירוע שמייחלים לו ומצפים לתקופה הבאה שמצפה להם, כאשר יתאפשר להם להתפנות למה יותר שחשוב ומהנה עבורם. אבל עבור אחרים, הפרישה היא אירוע מאיים, שאולי נכפה עליהם והשינוי שמצפה בחייהם מותיר אותם בחוסר ודאות ובדאגה לגבי יכולתם להתמודד עם השינוי.

אחרי שנים ארוכות של סדר יום שאליו הורגלו ושנבנה סביב עבודה, הם חוששים "שלא ידעו מה לעשות עם עצמם".

עבודה תופסת מקום מרכזי בחיינו. מעבר לפרנסה וביטחון כלכלי, עבודה מאפשרת לנו לבטא יכולות שלנו, לממש את עצמנו, להתמודד עם אתגרים, להתפתח ולהשיג תחושה של משמעות. ישנם פורשים שאכן השיגו מימוש עצמי וסיפוק בשנות הקריירה שלהם. כעת, לקראת פרישה ייתכנו מספר תסריטים.

חלק מהפורשים יצפו בתקווה ואופטימיות לקראת השלב הבא בחיים, שבו יוכלו לבחור כיצד ינצו את הזמן שעומד לרשותם. בדרך כלל, לפורשים אלו יש תחומי עניין שפיתחו במקביל לשנות העבודה. יתכן שהיו להם תחביבים, אולי התעניינו בנושאים, הלכו להרצאות, עסקו בספורט, טיולים, או שהתנדבו בעמותה.

אלו מהפורשים שלא טיפחו פעילויות פנאי ומתלבטים לגבי המשך עבודה לאחר גיל פרישה,
כי העבודה הייתה מרכז חייהם, עלולים לחוש אי נוחות ודאגה לקראת הפרק שבו לא תהיה עבודה בחייהם.

ואכן, המעבר מעבודה לפרישה הוא לעתים קרובות חד ומבלבל. כולם אומרים לכם “תהנו מהחיים”, אבל יתכן שאתם מרגישים שאינכם מוצאים את הדרך. 

החיים אחרי הפרישה- המומחיות שלנו בקריירה 360 היא לסייע לך להבין את הצרכים שלך ואת השיקולים השונים לגבי הפרק החדש שלך בחיים ולספק לך תמיכה והכוונה מקצועית לתעסוקה שממלאת את היום שלך בעשייה משמעותית, בין אם היא תכלול קריירה חדשה ובין אם בניית הפרק החדש סביב פעילות פנאי וגילוי הנושאים שיסבו לך משמעות וסיפוק.

השינוי שעברתם הוא חד ואולי אתם מרגישים שאינכם יודעים מה לעשות עם הזמן שעומד לרשותכם.
אבל לכל פורש יש יכולת לבנות את החיים אחרי הפרישה מחדש, להגיע להתנסויות חדשות ולחיות חיים מלאי תוכן ומשמעות.

כאן, יש משקל למאפייני אישיות אינדיבידואליים. ישנם פורשים, שלמרות שלא התפנו במהלך שנות העבודה לעיסוקי פנאי, יגיבו בפתיחות וברוגע עם הפרישה וימצאו בעצמם את התחליפים שעומדים לרשותם. ככלל, אלו שיותר קשובים לרצונות ולהעדפות שלהם יוכלו למצוא את סוג העשייה שתספק אותם.

לעומתם, אלו שאצלם המחויבות, והאחריות ורגש החובה היו הדומיננטיים בהתנהלות שלהם, יחוו קושי גדול יותר כשלפתע "שוחררו מהחובות" שלהם ויתכן שירגישו ירידה בערך העצמי שלהם, כ"פנסיונרים" שעשו את שלהם וכעת, החיים אחרי הפרישה אינם מספקים להם יותר תחושה של משמעות. עבורם, המשך עבודה לאחר גיל פרישה, הוא האפשרות הטבעית.

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם
ניהול זמן וקשיי התארגנות

ברור שרמת ההכנסה והביטחון הכלכלי של הפורש תשפיע על תחושותיו. במידה שהביטחון הכלכלי של הפורש אינו מספק דיו, סביר שיחפש דרך להמשיך ולעבוד. במידה שאין לפורש צורך בפרנסה, אלא שהוא אינו מרגיש לגיטימציה שלא לעבוד יותר, כי הוא זקוק לעשייה משמעותית, ששונה ממה שעשה בשנות העבודה הארוכות. כאן, חשוב שאותו פורש יצליח לנצל את ההזדמנות להגיע לעשייה חדשה ומספקת, גם אם הגיל מצמצם את אפשרויות התעסוקה. תהליך ייעוץ תעסוקתי יכול להוות משאב משמעותי שיאפשר לפורש להבין מהם הצרכים והמשאלות הכמוסות שלו והיכן יוכל לבטא את היכולות והחוזקות שלו, במציאות של שוק העבודה.

אבל גם פורשים שמתקשים לראות כיצד יתמודדו כפורשים וחשים דאגה ובלבול, יכולים להסתגל לשלב החדש בחייהם וללמוד כיצד למצות את חייהם באופן משביע רצון. החיים אחרי הפרישה מספקים לנו הזדמנות לשלב חדש ואחר בחיים, שבו אנחנו נרצה לבדוק כיצד נוכל לממש את עצמנו ואת ההזדמנויות שהעולם סביבנו מספק לנו.

תחילת עבודה לאחר גיל פרישה- סיפור של אבישי:

אבישי שירת כאיש קבע בצה"ל. הוא מילא תפקידים שונים כנגד וכקצין לוגיסטיקה והשתחרר בגיל 48 בדרגת רס"ן.

במרבית השנים, אבישי שירת ביחידות שדה ומפקדות שהיו מרוחקות מעיר מגוריו במרכז הארץ. היה לו סיפוק בתפקידים שמילא ומההערכה שלה זכה. הריחוק מהבית, מהמשפחה היה הצד הפחות חיובי בשנות השירות שלו. מאד העסיק אותו האתגר של תחילת עבודה לאחר גיל פרישה (אמנם בגיל צעיר יחסית לפורשים).

עם השחרור, אבישי פנה לייעוץ תעסוקתי שמוצע לפורשים מצה"ל. הוא הבין שהוא רוצה למצוא תפקיד שבו יוכל לממש את יכולת הארגון והביצוע שלו, בצד עבודה עם אנשים שתהיה בה אפשרות לנתינה ולתרומה לאחרים. הוא נכנס לתהליך של חיפוש עבודה, מתוך החלטה לא להתפשר על הדברים שחשובים עבורו, הן מבחינת מהות העבודה והן מבחינת הנוחות. לאחר מספר חדשים, אבישי קיבל הצעה לשמש כרכז פעילות תרבות ואמנות במתנ"ס בעיר מגוריו. אבישי היסס, מאחר שלא הייתה לו היכרות עם התחום, אך מכיוון שמנהל המתנ"ס התרשם מיכולת הארגון והניהול שלו, הוא הציע לו להיכנס לשבועיים של היכרות עם העשייה במתנ"ס, כדי שיוכל להחליט. אבישי גילה שהפעילות שמוצעת לתושבים בעיר שלו – ילדים ומבוגרים מאד מדברת אליו, הוא התרשם שאכן דרוש איש ארגון לצורך ניהול הפעילויות והפקת האירועים שמתקיימת במתנ"ס. הוא החליט לקבל את התפקיד. 

אבישי הגיע לייעוץ עם ספיקות ואי בהירות לגבי הפרק החדש בחיים וכן לגבי תחילת עבודה לאחר גיל פרישה. תהליך הייעוץ סייע לו לעשות מאזן לגבי העשייה שלו במשך שנות העבודה כאיש קבע. הוא יכול היה להפיק לקחים ולגבש באופן ברור יותר את הרצונות והצרכים שלו ולקבל החלטה לגבי הכיוון שרצוי עבורו. תחילת עבודה לאחר גיל פרישה היא שלב משמעותי בחיים, שרצוי שיקרה לאחר תהליך של עיבוד והשגת תובנות לגבי השלב הקודם בקריירה, שיאפשר גיבוש של הצרכים, הרצונות והגבולות. הצרכים שלנו משתנים במהלך השנים, בגיל צעיר אנחנו רוצים להתפתח, לעתים צרכי הפרנסה דוחקים הצידה צרכים אחרים ,מה שעשוי להשתנות ושאינו נכון יותר עם השנים.

שחיקה בעולם ההיטק
אימון קריירה

קריירה 360 מתמחים בייעוץ פרישה לפנסיה והמשך עבודה:

אם אתם חשים דאגה ומצוקה סביב החיים שמצפים לכם עם הפרישה, נוכל לסייע לכם לעבור את תהליך ההסתגלות לשלב החדש בחייכם ולתת לכם את הכלים כדי להגיע לחיים מספקים ומלאים לאחר הפרישה.

כאשר אתם מתמודדים עם ההתלבטות סביב פרישה לפנסיה והמשך עבודה, אתם נמצאים בצומת דרכים. עולות שאלות לגבי העתיד, ישנה לעיתים תחושה של חוסר ודאות וקושי לדעת מה נכון עבורכם. אנו נבדוק מהם הצרכים שלכם. נאפשר לכם להבין את הרצונות בצד החששות. נסייע לכם לגבש תובנות מתוך תקופת העבודה הממושכת שסיימתם, נאפשר לכם להבין מהם השיקולים שלכם לגבי פרישה לפנסיה והמשך עבודה. לעתים קרובות אנחנו מונעים מעצמנו לגיטימציה לסדר העדיפות שלנן ולדרך שמתאימה לנו, מחשש לתגובות הסביבה.

יתכן שעמוק בפנים אינכם באמת מעוניינים לעבוד, אלא לעשות דברים אחרים. במקרה זה, נאפשר לכם לזהות את העשייה שתספק אתכם, בין אם זו פנייה להתנדבות, התמקדות בתחביבים, במשפחה, או כל אתגר אחר. מאידך, ייתכן שהעבודה היא הדבר האמיתי היחיד עבורכם. במידה שכך, נבחן מה יהיה לכם חשוב לכם בכל מקום עבודה עתידי שלכם. נגבש את ה”נכסים” שצברתם בשנות העבודה עד כה ואת מה שיש לכם להציע לשוק העבודה. נאפשר לכם לצאת לשלב יציאה לפנסיה והמשך עבודה, כאשר יש לכם כיוון שברור לכם.

אעזור לכם, הפורשים לכתוב את הפרק החדש של חייכם. נבדוק האם אתם מכוונים לשינוי ורוצים להגשים רעיון שנבט אצלכם, או שמא אתם מחפשים לשמר את בסיס המקצועיות והידע שלכם ולהתאים אותו לאפשרויות בשוק העבודה.

בנוסף, אוכל לעזור לכם להתארגן ולרכוש מיומנויות שיסייעו לכם בחיפוש עבודה ושיווק עצמי ואלווה אתכם בתהליך של חיפוש עבודה, כדי לסייע לכם בהתמודדות ולעשות את הכיונונים הנדרשים.

אבל, לאלו מביניכם שהמשך עבודה אינו היעד שלכם, אוכל לסייע לכם בעיצוב הזמן שלכם, באופן שנותן מענה לצרכים שלכם ויאפשר לכם לשאוף למימוש עצמי ואיזון במחצית השניה של החיים.

התקשרו אלי ואשמח לסייע לכם לבנות את פרק ב’ בחייכם. אנחנו נתייחס באופן מדוייק לכל הצרכים ולעמדות שלכם בכל הקשור לפרישה לפנסיה והמשך עבודה.

ענת, כלכלנית בבנק

ענת פנתה ללימודי כלכלה ועם סיום הלימודים התקבלה לעבודה בבנק גדול. לאחר מספר תפקידים התחלתיים, הגיעה ענת לתפקיד אחראית אשראי, שבו טיפלה בבקשות להלוואות. תפקיד שדרש רמה גבוהה של אחריות. למרות שהתפקיד נחשב כמקצועי עבור כלכלנים, ענת חשה חוסר סיפוק בעבודה והתחילה לתהות האם הגיעה למקצוע הלא נכון.

כשהגיעה אלי לייעוץ ,יכולתי להתרשם שענת היא אישה צעירה והישגית, שהיה חשוב לה להוכיח את עצמה ולעמוד היטב בציפיות. היא הרשימה אותי בפתיחות שלה וניכר היה שהיא ניחנה בתקשורת טובה ובגישה אמפטית. ואכן בתהליך הייעוץ עלה שמפגש ואינטראקציה עם אנשים הוא צורך חזק של ענת, מה שלא התאפשר לה לממש בתפקידה בבנק, שכלל בעיקר עבודה מול נתונים מאחורי הקלעים.

כשבדקתי עם ענת האם יש תפקיד אחר בבנק שאותו הייתה שמחה למלא, היא העלתה כאופציה לעבור לתפקיד של יועצת השקעות, שבו החלק השירותי והייעוצי הוא מרכזי. היא אף בדקה אם השינוי יהיה אפשרי במקום העבודה שלה וכאשר קיבלה אישור לכך, חשה שעשתה שינוי קטן, שעשוי לאפשר לה רמה גבוהה בהרבה של סיפוק ועניין.


עם זאת, בהחלט יש אנשים שנושאים עימם חלום ומחפשים שינוי דרמטי יותר ומעדיפים התחלה חדשה, שאינה המשך כזה או אחר של הקריירה הראשונה. בתהליך הייעוץ נבחן יחד איתם את ההתאמה שלהם אל השינוי המיוחל, מבחינת הכישורים והחוזקות שלהם וגם מבחינת תמונת המצב של התחום החדש במשק או בשוק העבודה.

העסקת עובד לאחר גיל פרישה

מעסיקים רבים מדי נמנעים מהעסקת עובד לאחר פרישה, מתוך חשש שגילו מהווה חיסרון. עובד מבוגר נראה להם פשרה לא אטרקטיבית. בניגוד לסטיגמה זו, ישנם מספר שיקולים אמיתיים מדוע העסקת עובד לאחר גיל פרישה היא כדאית למעסיק.

חלק גדול מהפורשים אינם מתמודדים עם צורך בפרנסה, אלא בוחרים להמשיך ולעבוד מתוך צורך בעשייה משמעותית. לכן, הם יהיו עובדים שמוצאים עניין ומשמעות בעשייה. עובדים בגיל מבוגר הם בדרך כלל יותר רגועים ופחות חווים תסכולים סביב שכר. הם אינם מחפשים קידום ולכן יותר יציבים ופנויים לעבודה.

עובדים מבוגרים הם, באופן טבעי יותר מנוסים במקצוע שלהם ובכלל בהתמודדות עם עולם העבודה. אין להם ילדים קטנים שלעתים דורשים תשומת לב שכרוכה בהיעדרויות. ניתן לומר שהם מעוניינים להמשיך ולעבוד, כי העבודה נותנת להם תעסוקה שבה הם מעוניינים ואפשרות לממש את החוזקות ואת הניסיון המקצועי שצברו. יש כיום יותר לגיטימציה לעבודה בגיל מבוגר.

אנחנו נמצאים במציאות של עלייה בתוחלת החיים ובאיכות החיים בגיל מבוגר ולכן טבעי שיותר אנשים יהיו מעוניינים להמשיך ולעבוד לאחר גיל פרישה. בנוסף, יש גם מן היופי בגיוון אנושי במקום בעבודה, שבו יש צעירים לצד מבוגרים. כמו בחיים, לצעירים יש מה ללמוד מהחוכמה של המבוגר ואילו המבוגרים יהנו מהסביבה החברתית הצעירה.

לכן, נראה שהעסקת עובד לאחר גיל פרישה מספקת יתרונות גם למעסיקים להם ולכן, צפוי שהם ישמחו בדרך כלל על הבחירה בעובד כזה.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות