חזרה אל מעגל העבודה, או יציאה מתחום כמו הייטק ועוד סיבות לבחירה נבונה של קריירה שנייה

מי מגיע בדרך כלל לייעוץ בנושא קריירה שנייה

הגיעו אלי אנשים בשנות ה-30 וה-40 שלהם, לעתים אף מבוגרים יותר, שתיארו תמונה של שחיקה ואיבוד עניין במקצוע שלהם.  אכן, לא תמיד אנשים נכנסים לקריירה בעקבות תהליך של בחירה מודעת ורציונלית. לעתים אנשים “מתגלגלים” לקריירה שהתחילה כעבודה זמנית והתמשכה, תוך ניצול הזדמנות להתקדם בארגון. הצורך בביטחון כלכלי משמר לעתים אנשים בקריירה שאינה מספקת. בסופו של דבר, אנשים אלו יעברו תהליך של שחיקה. 

השחיקה מתבטאת באבדן אנרגיה וחשק לעבודה, יש ירידה בתפקוד ,לעתים מופעות תגובות של אדישות, או , להבדיל, תגובות של כעס. אדם שחוק מרגיש ריקנות והוא מאבד עניין גם בפעילויות מחוץ לעבודה. שחיקה עלולה להתבטא גם בתגובות פיזיולוגיות, שהביטוי שלהם הוא עייפות, הפרעות שינה, או בעיות עיכול. שחיקה היא בעצם תוצאה של פער בין מה שהאדם צריך להשיג בעבודה שלו, לבין מה שמתאפשר לו להשיג בפועל.

וירוס הקורונה שפשט ברחבי העולם בתחילת 2020 ,שינה את המציאות עבור מליוני אנשים, שפוטרו, או נאלצו לצאת לחל”ת, או לסגור את העסק. רבים נאלצו לחפש פתרונות תעסוקתיים חדשים, כדי לצאת ממצוקה כלכלית.

בשל כל אותן סיבות שתוארו, רבים מהרהרים על אפשרות של קריירה שנייה.

הרעיון של קריירה שנייה עשוי להוות מקור של חידוש,תקווה ושמחה. בצד זה, קריירה שנייה היא מציאות שדורשת הסתגלות והתמודדות עם עמימות ונטילת סיכון. לכן, לעתים קרובות קבלת החלטה בנושא קריירה שנייה היא מורכבת ומתאפיינת בהתלבטות מתמשכת.

ואכן, אנשים רבים בגילאי 40-50 ואף מבוגרים יותר, חשים צורך בשינוי בקריירה, בפתיחת פרק חדש. אצל רבים ישנה התלבטות, האם לעשות שינוי גדול ואף קיצוני ולעשות משהו אחר לחלוטין, או שעדיף לעשות שינוי קטן, שמתבסס על מה שרכשתי עד כה. ובכן, מרבית האנשים שפונים לקריירה שנייה עושים שינוי לא דרמטי, שמבוסס על שילוב של המשכיות ושינוי. אנשים שפתוחים לשינויים, יצירתיים, ושנושאים עימם חלום, שחשבו עליו וחי אצלם, בנויים יותר להתחלות חדשות לחלוטין. לעומת אלו מתוכנו שנמנעים וחוששים משינויים, זקוקים לוודאות ולשליטה, מן הסתם יחיו טוב יותר עם שינוי חלקי, שמאפשר להם להתבסס על מה שרכשו, עם שינוי מסוים, שעדיין מאפשר התחלה חדשה והזדמנות למימוש עצמי טוב יותר.

מה הסיבות בגינן מגיעים לליווי בנושא פיתוח קריירה שנייה בגיל 40 ו - 50?

  • יש כאלו שחשוב להם גיוון והתפתחות אישית.
  • יש אחרים שחשוב להם להשפיע ולהיות משמעותיים.
  • אחרים רוצים להיות עצמאיים ולקבל בעצמם החלטות.


מאחר שעבודה היא דבר מרכזי בחיים שלנו, יש לנו ציפיות גבוהות, שהם מעבר לפרנסה וביטחון תעסוקתי, אנחנו רוצים לממש יכולות שלנו ולספק את הצרכים שלנו. כאשר לא מתאפשרת התחדשות והתפתחות, אלא מופיעות חזרתיות, שגרה ודריכה במקום, עלולה להופיע שחיקה. (יש להבדיל בין שחיקה לבין התמודדות עם לחצים בעבודה, שמקורם במכשולים וקשיים אישיים או ארגוניים, שמונעים מאיתנו השגת הצלחה במשימות שלנו. כאן אין איבוד עניין בעבודה ,אלא קושי בהשגת תוצאות)
מאידך,

  • יש אנשים שהצליחו במקצועם, שעדיין מוצאים עניין בעבודתם, אך מוצאים עצמם בהתלבטות האם יש עוד משהו משמעותי שאני רוצה לעשות בחיי?
  • לחלקם יש חלום שאותו הם היו רוצים להגשים, כמו לפתוח עסק לשיווק דרך האינטרנט, או להנחות הורים בהתמודדות עם ילדיהם. לעתים, החלום מלווה בהתלבטות – האם אני מתאים להיות עצמאי?
  • נשים לאחר לידה, לעתים לאחר חופשת לידה שהתארכה, רוצות לחזור למעגל העבודה, אך חלקן מעוניינות בשינוי. פסק הזמן שלקחו מעבודתן אפשר להן להבין טוב יותר יתרונות וחסרונות בעבודתן ולזהות רצון למימוש עצמי שלא התאפשר עד כה.

מגוון הסיבות והמניעים הללו מניעים רבים לשקול קריירה שנייה בגיל 40 ובגיל 50.

 לכל האנשים הללו, אני רואה אתגר גדול לסייע במציאת כיוון תעסוקתי שיאפשר להם קריירה שנייה מספקת ומשמעותית, שנותנת מענה לרצונות ולצרכים שלהם.

משבר הקורונה, שהיה בלתי צפוי והכניס את העולם כולו למערבולת של חרדה ואי ודאות, אילץ רבים להפסיק את עבודתם. מאידך, פסק הזמן הכפוי הזה, אפשר לרבים התבוננות בתקופה של שנות העבודה, בעשייה, ועריכת מאזן אישי של מה נתתי ומה קיבלתי באותן שנות העבודה. פסק זמן כזה מאפשר תובנות וגיבוש רצון לשינוי. ואכן, דווקא מציאות של משבר מוליכה לעתים לצמיחה ולהתפתחות.

כאמור עצם הרעיון של קריירה שנייה בגיל 40 ואף בגיל 50, מעורר ספיקות. ברור שאנשים שעבורם יציבות ושגרה בעבודה הם רצויים, יתקשו יותר  לשקול ברצינות קריירה שנייה בגיל 40 או בגיל 50. לכן הם עלולים לשאת עימם רגשות של תסכול, עקב הפערים שהם חשים בקריירה שלהם. אלו שזקוקים לשינויים ולהתפתחות, יתנו יותר לגיטימציה לאפשרות של קריירה שנייה בגיל 40 ו 50 ויגיעו מהר יותר לצומת של קבלת החלטות בענין קריירה חדשה.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

מה קורה בתהליך הייעוץ שאנחנו מקיימים? להלן כמה תשובות. אם כי, מהמאמר הזה עדיין לא תקבל רעיונות לקריירה שנייה

  • בתהליך הייעוץ, נסייע לכל פונה להבין את הצרכים והמניעים שלו בתחום הקריירה.
  • אנחנו נשחזר התנסויות וחוויות בשנות העבודה ונבין איזו הלימה הייתה בין הנועץ, כאדם, לבין המקצוע והמקומות בהם עבד, עד כמה התאפשר מימוש של היכולות והחוזקות ונזהה מהן הנטיות וההעדפות התעסוקתיות בשלב הנוכחי בחייו.
  • נעשה הערכה מה עשוי הפונה להרוויח משינוי ומפתיחת פרק חדש בקריירה ונעריך מה צפוי לו ומה יידרש ממנו כדי להשתלב בהצלחה בכיוון החדש.

אכן תהליך הייעוץ לקריירה שנייה שונה מהייעוץ לצעירים בתחילת דרכם. כאן מדובר באנשים שצברו התנסויות וחוויות ויש להם עמדות ותובנות כלפי העשייה שחוו וכמובן לגבי ההעדפות  והצרכים שלהם.

וכך מי שעבד במשך שנים במכירות יודע מהי יכולת השכנוע שלו, עד כמה הוא מצליח להשיג שיתוף פעולה מאנשים, האם הוא מחובר עם התחום העסקי ואיך הוא מתמודד עם דחייה. לכן בתהליך הייעוץ של קריירה שנייה יש צורך מצומצם יותר במבחנים/שאלונים ,כי ההתנסויות של הפונה והעמדות שלו, שהתעצבו במהלך שנות העבודה מספקות מידע אישי מהותי.

ראוי לומר שחלק גדול מהפונים שמחפשים שינוי, אינם רוצים בהכרח לעשות שינוי קיצוני, או דרמטי, אלא לשלב את הניסיון, הידע והמיומנויות שרכשו עם שינוי כיוון. למשל, אנשי הייטק, שעוברים הכשרה להוראה ומלמדים קורסים בנושאי מחשוב, או עובדים סוציאליים, שעסקו בעבודה טיפולית, שפונים לניהול של עמותות חברתיות. למרות שיש כאן המשכיות, שיניוי התפקיד מאפשר התחלה חדשה והתנסויות שונות שמאפשרות חוייה חדשה.

עם זאת, חלק מהפונים מעוניינים להגיע לתחום חדש, לקבל רעיונות לקריירה חדשה ולהתמודד עם האתגרים שמצפים להם. בתהליך הייעוץ נאתר את הכיוון המתאים, על בסיס הנתונים האישיים ונעריך את הסיכוי להצליח בכיוון המבוקש, על פי המאפיינים והמציאות של שוק העבודה.

להלן מספר שינויי קריירה שלהן היתי שותף כיועץ בשנה האחרונה:

ג' הייתה עורכת דין ועכשיו היא מטפלת בקשרים עם עסקים מטעם עמותה חברתית

ב' היה איש קבע במערך הטכנולוגי והיום הוא בעל חברה לשיווק מכשור אלקטרוני

ח' הייתה מורה לגיל הרך. היום היא יועצת נדל"ן

א' היה רואה חשבון, היום הוא מורה למתמטיקה

ר' הייתה פקידה ברשות מקומית, היום היא קונדיטורית

אנחנו מושפעים מהצלחות של אחרים ואולי חולפת בראש משאלה להיות במקום כזה. אולם, השלב הראשון וההכרחי כדי להגיע לקריירה מספקת ומתגמלת הוא להתבונן פנימה אל המאפיינים הייחודיים  שלי – היכולות, החוזקות, ההעדפות התעסוקתיות, מקורות הסיפוק והאתגר הייחודיים שלי. רק אחרי שנבין את הכיוון שלנו, נהיה בשלים לחקור את האפשרויות ולבדוק רעיונות לקריירה חדשה בתחום שנכון עבורנו.

חזרה אל מעגל העבודה קריירה שנייה בגיל 40, אחרי גיל 50 או בגיל 60 (קריירה שנייה בגיל 40 | קריירה שניה אחרי גיל 50 | קריירה שניה בגיל 60)

איבדת את הביטחון העצמי, לאחר פיטורין וחיפוש עבודה מתמשך ללא תוצאות? את רוצה לחזור ולעבוד אחרי חופשת לידה ארוכה, אך מתלבטת ומרגישה שהתרחקת מהמקצוע שלך? אתה מרגיש שאין לך מה למכור בשוק העבודה?

קריירה שנייה בגיל 40 וגם אחרי גיל 50 היא אפשרית.

היציאה ממעגל העבודה נותנת פרספקטיבה אישית ומאפשרת מאזן אישי לגבי מה שנתתי ומה שקיבלתי עד כה במקצוע ובעבודה שלי. מאידך, לאחר הפסקה ממושכת, מופיעות חששות וספיקות לגבי האטרקטיביות שלי בעיני המעסיק, אחרי שלא עבדתי…

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם
ניהול זמן וקשיי התארגנות

איך תוכלו לשווק את עצמכם באופן משכנע ולמנף את העבר התעסוקתי ואת התובנות שאליהן הגעתם במהלך פסק הזמן מהעבודה?

כולנו מכירים אנשים מוכשרים, שהפסיקו לעבוד לא מתוך עצלנות והדוניזם, אלא בגלל אילוצים. חלקם עשו זאת מתוך בחירה, כמו נשים לאחר לידה, שהחליטו להקדיש עצמן לגידול הילד שהצטרף למשפחה. אחרים, נאלצו להפסיק לעבוד במהלך שנת הקורונה, או עקב יציאה לפרישה, , או בגלל מחלה, או פציעה שמנעו מהם המשך עבודה. כמו כן, ישנם כאלו שפוטרו מקומות עבודה, מתקשים למצוא עבודה חדשה ונקלעים לתקופות ממושכות של אבטלה, שלא מרצון. לעתים קרובות מחפשי עבודה מאבדים ביטחון, מה שמקשה עליהם לשווק עצמם באופן מוצלח ונוצר מעגל סגור של כישלון במציאת עבודה – תסכול וכעס – אבדן ביטחון – כישלון וחוזר חלילה.

המשותף לכל הקבוצות שמניתי הוא הרצון לחזור למעגל העבודה. הצרכים יכולים להיות שונים. ישנם פורשים שרוצים לחזור למה שעשו במשך עשרות שנים, ישנם כאלו שמחפשים שינוי. אצל חלקם יש צורך בוער לעשות דברים, להיות מועיל, משמעותי. אצל אחרים יש צורך לפגוש אנשים בעבודה, להשתייך לצוות, או לעזור לאחרים כאיש מקצוע. ישנם כאלו שעבורם קיים צורך לפרנס, כי קיימת מצוקה כלכלית שמעיקה.

המאפיין השני לאנשים שיצאו ממעגל העבודה, הוא אבדן ביטחון. דאגות וספקות עצמיים שעולים: “מה אני כבר יכולה לעשות?,” “מה אני שווה?”, “מה חושבים עלי אחרי שלא עבדתי יותר משנה?”. הירידה בערך העצמי מלווה לרוב במועקה שמקשה על גיוס אנרגיה לחיפוש עבודה באופן אפקטיבי. לעתים קרובות ישנן תגובות אמוציונליות של כעס והתמרמרות, מול תגובת של אדישות או דחייה מצד מעסיק ואז מחפש העבודה מעדיף להינע מלחשוף עצמו לחוויות שליליות נוספות, נכנס להקפאה, עד שהתחושות הרעות דוחפות אותו לנסות שוב. לא כל האנשים שהתנתקו ממעגל העבודה ומחליטים לחזור לעבודה, מתנסים בחוויות מסוג זה, אבל, בישראל מדובר בקבוצה לא קטנה של גברים ונשים, בגילאים שונים, חלקם מוכשרים ביותר, שמתקשים לחזור ולהשתלב במקומות עבודה, להמשיך קריירה או לפתוח בקריירה חדשה.

מהי תרומת האימון האישי למאמץ לחזור למעגל העבודה?

ראשית וחשוב מכל, נקטע את החוייה הסובייקטיבית המתסכלת. נעסוק בכם – בהיבטים החיוביים, מהן ההעדפות והנטיות התעסוקתיות, נשחזר הצלחות וחוויות מספקות בתחום העבודה בעבר. נבדוק לאיזה כיוונים זה מוביל, האם להמשכיות? לשינוי? לשילוב של השניים?

נבדוק את היכולות שלכם, את המוכנות להשקיע בלמידה חדשה, את המקום של קריירה בחיים שלכם. עם כל המידע הזה, נגבש כיוון תעסוקתי, שהולם את הנתונים האישיים והוא גם ריאלי מבחינת שוק העבודה. מלבד התועלת המעשית, התהליך יסייע לכם בגיבוש פנימי ,ברכישת ביטחון ביכולות שלכם ובמה שיש לכם להציע לכל מעסיק פוטנציאלי. אוכל ללוות אתכם בתהליך חיפוש העבודה ולחזק את משאבי ההתמודדות שלכם.

התקשרו אלי ואשמח לסייע לכם בהתארגנות ובגיבוש פנימי, בזיהוי המשאבים שלכם ובשיווק העצמי שלכם, כדי שתוכלו לצאת לקריירה חדשה בגיל 40 וגם בגיל 50.

ח' הייתה מורה לגיל הרך במשך 28 שנים ויצאה לפרישה מוקדמת. במקביל לתהליך הפרישה היא ובעלה בקשו לעבור דירה ליישוב אחר. בעקבות המפגש שלה עם מתווכי נדל"ן, היא החלה לגלות התעניינות בתחום והחליטה להיות מתווכת נדל"ן שהיא יועצת שחותרת להתאים בתים לאנשים. ח' התחילה בקריירה חדשה לאחר גיל 50.

א' היה במשך 30 שנה רואה חשבון והיה שותף במשרד שעבד עם חברות ועסקים. הוא חש צורך לפנות לעיסוק יותר חברתי, אך רצה להישאר בעולם המספרים והחישובים ולאחר שעבר הסבה להוראה, החל לעבוד כמורה למתמטיקה בחטיבת ביניים. כך, שגם א' החל בקריירה שנייה לאחר גיל 50.

ר' עבדה במשך 35 שנה כפקידה ברשות מקומית. היא יצאה לחופשת פרישה, כשהיא נושאת עימה חלום, לממש את כישרון האפייה שלה, שזכה במשך כל השנים לשבחים מצד בני משפחה וחברים ,שלא פעם שאלו אותה מדוע אינה מממשת את הכישרון שלה. בצד החלום היו לר' חששות מהתמודדות כיזמת ובעלת עסק. היא חששה שמה שזכה לשבחים בפורום המשפחתי לא יספיק להתמודדות מול הסביבה הרחבה. הצעתי לר' לללמוד בקורס אפייה מקצועי, ליהנות מהלמידה וגם לבחון את יכולתה. ר' נהנתה מאד מהלמידה ומההתנסות, היא הפכה לתלמידה המוערכת והמוכשרת של הקורס והביטחון העצמי שלה עלה באופן ניכר. בתהליך הייעוץ ביררנו את הציפיות של ר' מהעסק ואת החסם שלה. וסייעתי לה למצוא את הדרך הייחודית שלה כבעלת עסק. וכך ר' התחילה קריירה חדשה בגיל 62.

קריירה שניה אחרי הייטק

עולם ההייטק מאופיין בעבודה בתנאים של עומס ולחץ "איכותי", במובן של תנאי תחרות, עמידה בסטנדרטים גבוהים, עבודה בתנאי אי ודאות ,היעדר תמיכה. לכן, בצד היוקרה ותנאי העסקה הטובים, רבים חשים את המחירים של מאפייני ההתמודדות המתמשכת ושוקלים יציאה לקריירה שנייה אחרי הייטק.

בתהליך של שינוי קריירה, נכון והגיוני לבחון האם ניתן לרתום את הידע ואת ניסיון העבר לטובת העיסוק החדש.

לעתים שינוי קטן עושה הבדל גדול.

לעתים, מעבר מחברת הייטק עסקית ותחרותית, לארגון ציבורי, מאפשר עבודה שהיא עדיין מקצועית ומשמעותית, אבל באווירה רגועה והרבה פחות תחרותית. ולכן עשויה להתאים למי שזקוק לעבודה רגועה ופחות תחרותית כקרייה שנייה אחרי הייטק.

למשל, רבים מאנשי ההייטק שעשו שינוי קריירה פנו לתחום ההוראה, לעתים בתחום שלהם, או במקצועות הריאליסטיים ולעתים בתחום חדש כמו אזרחות.

אבי – מפיתוח תוכנה להוראה – קריירה שנייה אחרי הייטק

אבי שירת בצבא בממר"מ וזמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל החל בעבודה בחברת הייטק כמתכנת. אחרי שנתיים ,עבר לחברת סטארט אפ, שם עבד שלוש שנים ואז התקבל לתפקיד מפתח תוכנה בחברה גדולה.

אבי זכה להערכה על יכולתו המקצועית, המעורבות שלו והעניין שלו בהבנת צרכי הלקוח. הוא קודם בחברה ומילא מספר תפקידים.

בצד ההצלחה לה זכה אבי, החלו להופיע אצלו התלבטויות לגבי המשך הקריירה. רמת המעורבות הגבוהה והצורך להשקיע שעות רבות בעבודה, גם על חשבון המשפחה וזמן הפנוי וההבנה שהמצב לא הולך להשתנות.

אבי חשש שהוא עומד בפני תהליך שחיקה בעבודה. בגיל 42, אבי החליט לצאת לקריירה שנייה אחרי הייטק ולצאת להסבת אקדמאים להוראה. עם סיום הלימודים, אבי החל ללמד בבי"ס תיכון מחשבים ומתמטיקה. אחרי מספר שבועות של הסתגלות לעולם העבודה החדש, אבי התחיל למצוא סיפוק במקום החדש שלו, הוא יצר קשר טוב עם התלמידים והפך למורה אהוד ומוערך.

כיוון ועומק השינוי יושפע מהרצון של הנועץ, מיכולותיו ומשאבי ההתמודדות שלו. נבחן גם את ההסתגלות שתידרש בכניסה לעיסוק ולמקום החדש ונקיים הכנה שתאפשר הסתגלות קלה יותר.

רונן – מהנדסת תוכנה להדרכת טיולים – קריירה שנייה אחרי הייטק

רונן, אף הוא איש הייטק, השלים לימודים בהנדסת תוכנה ומילא תפקידים שונים בפיתוח תוכנה וניהול מוצר. אף הוא חש עייפות לאחר שנים של השקעת מאמץ ועמידה בציפיות הגבוהות ובסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים חברות הייטק. בתהליך הייעוץ ,רונן קיבל לגיטימציה לחיבור שלו עם טיולים בטבע ולרצון שלו לתת מעצמו לאחרים ובחר לעבור הכשרה בהדרכת טיולים והחל להדריך טיולים ייחודיים בארץ ובחו"ל.

רונן יצא לקריירה שנייה, לאחר שעשה שינוי מהותי בעולם העבודה שלו ויצא לההתחלה חדשה לגמרי, מאחר שחש רצון לעשות "משהו אחר" ולהתרחק מהעולם הטכנולוגי.

לבסוף, כדאי לזכור שאנשי הייטק שעושים הסבה מקצועית נחשבים לכוח אדם איכותי, שהתמודד עם דרישות גבוהות ולכן ישנה ציפייה שיביאו תרומה משמעותית למקום העבודה החדש.

שחיקה בעולם ההיטק
אימון קריירה

קריירה שניה למורה

הוראה מוכרת כסוג מקצוע שמועד לשחיקה. לכן, קריירה שניה למורה, היא מציאות שאינה נדירה. למורה יש בדרך כלל ההתמודדות עם כיתות גדולות, שבהן נמצאים לעתים קרובות ילדים "בעייתיים" שמקשים על המורה, שמגיעה לכיתה עם רצון ומוכנות לתת מעצמו ונתקלת במכשול שמאלץ אותה לגייס אסרטיביות ותושייה, שלא כולם ניחנים בהן. גם העבודה מול המערכת של משרד החינוך אינה פשוטה עבור מורה שרוצה ללמד באופן יותר עצמאי ובדרך שאותה פיתחה ובה היא מאמיןנה. כאמור, היווצרות פער בין מה שהפרט צריך בעבודתו, לבין מה שזו מאפשרת לו ,עשוי לגרום לשחיקה ושחיקה אכן קיימת בעבודת המורה.

לכן, בצד השיקולים הכלכליים – מעשיים ,מורים רבים מתלבטים לגבי המשך קריירה בהוראה ושוקלים יציאה לקריירה שנייה.

גם בין מורים ששוקלים קריירה שנייה, יש ששואפים להישאר בתחום המקצועות החברתיים, שבהם יתאפשר להם להמשיך בנתינה לאחרים. כאן, הפתרונות של קריירה שנייה למורה יכולים להוביל לעבודה בעמותות חברתיות, הנחייה של קבוצות הורים, או אף כניסה לעולם של רפואה אלטרנטיבית, שמחד עדיין נמצא בתחום המקצועות החברתיים, אך מחייב למידה חדשה שמאפייניה יותר מדעיים ,או להבדיל, רוחניים.

לעתים קריירה שנייה למורה יכולה להוביל להתחלה חדשה לחלוטין ,כמו המורה שהחליטה להפוך את תחביב האפייה שלה למקצוע, עברה הכשרה ועובדת בהנאה רבה כקונדיטורית. או, המורה שעליה כבר סופר, שבעקבות התנסות אישית בחיפוש בית חדש ובעקבות תהליך הייעוץ שעברה, החליטה ללמוד תיווך נדל"ן ולהיכנס לתחום חדש, שבו חשה שתוכל לפעול כיועצת שתיתן מענה לצרכים של מחפשי דיור.

אילו מביניכם שנמצאים בתקופה של התלבטות ומחשבות שניות לגבי המשך קריירה מול קריירה שנייה מוזמנים להגיע ל"קריירה 360". כאן תוכלו לקבל תובנות לגבי המשאלות של הנפש ולהרחיב את הידע העצמי שלכם בכל מה שקשור ליכולות וחוזקות שלכם, נטיות תעסוקתיות, מקורות של סיפוק ואתגר ולמאפיינים האישיותיים שלכם כבני אדם.

וכמובן, נסקור את האפשרויות בשוק העבודה, בתחום שנראה הנכון והמתאים עבורכם ,כדי שתצאו לדרך שבה תוכלו לממש את הקריירה השנייה שלכם.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות