חוסן נפשי -

MENTAL RESILIENCE הוא הגורם הכי חשוב להצלחה בניהול הקריירה שלך!

מהו חוסן נפשי? כיצד ניתן לשפר אותו?

ואיך ניהול קריירה משתפר איתו?

כיצד מתמודדים אנשים עם משבר כמו אובדן אדם קרוב, פיטורים, מחלה, התמודדות עם לחצים בעבודה?  סביר שכולם חווים מצוקה ורגשות קשים. עדיין, בדרך כלל, אנשים מתמודדים בהצלחה עם מצבים משני חיים ואירועים מלחיצים. מה שמאפשר לאנשים להתגבר על מצבים קשים זה חוסן נפשי.

מהו חוסן נפשי

חוסן נפשי הוא עמידות מול קשיי החיים. זהו תהליך הסתגלות חיובית מול אירועים טראומטיים, טרגדיות, איומים וגורמי לחץ שונים, כמו בעיות במשפחה, בעיות בריאות, קשיים בניהול קריירה וכו'. חוסן נפשי הוא סוג התנהגות רגיל ואינו יוצא דופן. 

חוסן נפשי אינו ביטוי של איכויות יוצאות דופן, אלא תוצר של המשאבים הרגילים שיש לנו בתודעה שלנו. תגובה של חוסן אינה באה ללא חוויה של מצוקה ולחץ והדרך לצאת ממשבר כוללת בהכרח התנסות במתח ומצוקה. בנוסף, חוסן נפשי יכול להגן על אדם בתחום מסוים אך לא באחר וכך, למשל אותו אדם יחוש ביטחון ביכולות ובהתמודדות בעבודה, אך הוא עלול להתמודד פחות טוב מול בעיות בריאות, או בתחום המשפחה.

חוסן נפשי מאפשר לנו להתמודד באופן טוב ואפקטיבי עם אתגרים וקשיים בחיים בכלל ובניהול קריירה בפרט. חוסן נפשי אינו בהכרח תכונה מולדת. חוסן נפשי מתבטא בהתנהגויות, מחשבות ופעולות שיכולות להירכש בתהליך למידה. ישנה גישה שאומרת שחוסן נפשי הוא תכונה שהולכת ומתפתחת אצל האדם, כתוצאה מסך ניסיון חייו. לפי מחקרים, התרומה של האינטליגנציה להישגים בחיים היא סביב 30%. לחוסן המנטלי יש חלק גדול יותר בהישגים.

חלק מההסבר לכך הוא הצפה של מידע באינטרנט שיוצר עומס ומציב גבול ליכולת שלנו לקלוט מידע, כך שהכוחות שאנו נזקקים להם, הם במידה רבה מנטליים.

נהוג לחלק את מרכיבי החוסן הנפשי לשלש קטגוריות:

גורמים אישיותיים ופנימיים

קשרים במשפחה, לכידות משפחתית

מערכות תמיכה חיצוניות מחברים, מעורבות חברתית גבוהה, נוכחות של דמות בוגרת.

להלן תיאור של גורמים אישיותיים של הפרט, אשר רלוונטיים לחוסן נפשי:

תפקוד אינטלקטואלי גבוה.

יכולת להתמיד בעשייה משמעותית, להיות מעורב ומחויב, גם כאשר קיימים מכשולים, מבלי להיות מושפע מלחצים ורגשות שליליים.

היכולת להציב יעדים ומטרות ולנקוט בצעדים למימושם.

דימוי עצמי חיובי ואמונה ביכולת ובכוחות.

מיומנות תקשורת, יכולת לקיים יחסים תומכים בתוך ומחוץ למשפחה.

מיומנות בפיתרון בעיות.

יכולת לנהל רגשות, לקיים שליטה עצמית ולא להיות מושפע מרגשות של אחרים. קיום קשב פנימי, זמינות של חמלה עצמית יכולת "לתפוס מרחק" ולא להזדהות עם מחשבות שליליות, אלא לייצר חשיבה אופטימית.

יכולת לשתף אחרים.

אמונה במסוגלות עצמית, מיקוד שליטה פנימי – אמונה שההישגים שלי ומה שקורה אתי תלויים בי – ביכולות שלי, בתשומת הלב שלי, בהשקעה ובהתמדה שלי.

מודעות לחוזקות, לדברים שמשמעותיים עבורי, שלא ארצה לוותר עליהם.

כל אלו הם פקטורים שאנשים יכולים לפתח ולשכלל אצל עצמם באמצעות תהליך של התבוננות פנימית, הבנה של החוזקות שלהם ושל מקורות הסיפוק ותחושת המשמעות. עבודה תופסת מקום מרכזי בחיינו. אנחנו נדרשים למאמצים ולתשומות משמעותיות,שלעתים מעמידות אותנו בהתמודדות עם לחצים. ברור שחוסן נפשי יכול להיות גורם משמעותי הן בתהליך של בחירת קריירה והן ביכולת ההתמודדות שלנו עם  האתגרים והלחצים האובייקטיביים שניצבים מולנו. ניתן לרכוש ולפתח למידה חיונית כזו, בתהליך של אימון לקריירה.       גיבוש הזהות התעסוקתית, בתהליך של אימון לקריירה, הוא חלק חשוב בחיבור של הנועץ עם החוזקות והעשייה שתאפשר לו להשיג סיפוק ותחושת משמעות, שהם בסיס חשוב בחוסן נפשי. ואכן, בתהליך של פיתוח קריירה, "זהות תעסוקתית" הוא מושג מרכזי.

כיצד לשפר חוסן נפשי - סיפור מקרה של ירון שעבר תהליך של אימון קריירה

עיקרון חשוב עבור כל מי שמחפש כיצד להתמודד טוב יותר עם מכשולים אובייקטיביים, או עם מעצורים אישיים, הוא להסתכל על הדברים דרך מסגרת התייחסות אחרת (REFRAMING).

אציג כאן תיאור מקרה של השגת שינוי בעזרת תהליך של אימון קריירה.

ירון, מהנדס מכונות צעיר ומוערך בחברה שבה הוא מועסק, הגיע אלי בעקבות תקופה ארוכה של התחבטות לגבי הקריירה שלו. ירון קודם לתפקיד ראש מחלקה, בעקבות הערכה רבה לה זכה על העשייה המקצועית שלו. ירון חש אי נוחות ואף מתח, ללא סיפוק בעבודה, כאשר הוא צריך לפעול כמנהל – להטיל משימות ולהציב דרישות. חויית הכישלון שלו בהפעלת עובדים והשגת שיתוף פעולה הלכה והתעצמה. הוא חש שעובדים אינם מעריכים אותו ולכן אינם ממלאים את ההוראות שלו ,כפי שהיה רוצה. הוא נזכר, גם בשירות הצבאי, שבו מילא תפקיד של מש"ק, שלווה בקושי רגשי לפעול במפקד. הוא חש שקשה לו לנהל אחרים. ירון יודע להסביר לעצמו שאין לו יכולת להפעיל ולנהל אחרים, כי גם כילד הוא היה חסר ביטחון ו"הסתכל מלמטה" על ילדים דומיננטיים.

כלומר, ירון אוחז בסיפור של כישלון עצמי ואי התאמה. אבל כשביקשתי מירון לבדוק אילו הצלחות הוא חווה בתחנות השונות בחייו, הוא ידע לספר שגם בילדות היו לו חברים שהקשר עימם נמשך שנים ארוכות.

כסטודנט, חבריו לחוג נעזרו בו כשנתקלו בקשיים בלימודים ולקראת בחינות ושהיו לו קשרים חברתיים מעבר ללמידה משותפת. בעצם גם בצבא הוא חש שהעריכו את עבודתו והוא הוכתר כחייל מצטיין ביחידה.

כלומר, ירון חשף את עצמו באופן סלקטיבי לאירועים וחוויות שהתאימו לסיפור העצמי שלו כבחור חסר ביטחון, שחושש מאחרים ולכן לא מסוגל לנהל אנשים.

כאשר ירון התבקש לשים בצד את הסיפור הזה, הוא יכול היה לגלות שההצלחות והחויות החיוביות שצבר, הן ביטוי של כוחות וחוזקות שלו – הידע המקצועי המרשים שלו, גישתו הרצינית ויכולת ההתמדה שלו, האכפתיות והיכולת הנתינה שלו לאחרים. כל אלה הם כוחות, שעליהם הוא יכול להישען בכל מצב. ואכן אלו הם הכוחות שירון למד לנכס לעצמו בתהליך של אימון קריירה וכך לפתח חוסן נפשי גבוה יותר.

בתהליך של אימון הקריירה, ירון  למד לזהות את משאבי ההתמודדות החזקים שלו ,במקום להתאכזב שוב ושוב מהיותו לוקה בסמכותית. הוא עשה  שינוי בזהות התפקיד שלו כראש צוות. במקום לנסות להיות סמכותי, כמו שמנהל אמור להיות, הוא יצא לדרך חדשה כמנהל מחלקה שנותן לצוות שלו מודל של מצויינות, שמציב דרישות שבהן הוא מאמין ופתוח לאינטראקציה עם אנשיו ולתשומת לב, כי זה תואם את אישיות.  הגיבוש הפנימי החדש להוציא לפועל את סדר היום שלו ולהשיג שיתוף פעולה טוב מאנשיו וכך גם  להשיג סיפוק בעבודתו. כך שההתנסות באימון קריירה אפשרה לו לצאת לדרך חדשה, של פיתוח קריירה, ממקום יותר מגובש ואישי ועם מודעות חזקה יותר לנכסים האישיים שלו.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

גישת הפסיכולוגיה החיובית,

יצירת ערוץ תקשורת עם עצמי

במקביל לחשיבות של טיפוח קשרים עם הקרובים לי ועם הסביבה, טיפוח הקשר עם עצמי הוא נדבך מרכזי בהתמודדות עם משברים ומצוקות וחיזוק החוסן הנפשי. הפסיכולוגיה החיובית מתמקדת בחוזקות של האדם – בערכים שלו, בדברים שהם משמעותיים עבורו.

ואכן, דרך חשובה להתמודדות עם מצוקה היא לסגל דיבור עצמי בריא, אשר מאפשר ניהול עצמי של רגשות שליליים.

ערוץ חשוב בדיבור העצמי הוא תובנה לגבי הדברים המשמעותיים בחיי, שחשוב לי לממש ,שנותנים לי אפשרות לביטוי עצמי ולהרגשת סיפוק ואתגר וברור שפיתוח קריירה הוא  נדבך מרכזי בחיינו.

כשאדם שלם עם הדרך שלו ,היכולת שלו להתגבר על קשיים בדרך ולהתמיד היא חזקה יותר. כמו כן, היכולת להזיז הצידה תחושות של ספיקות ופסימיות, דרך סריקה של החוויות וההתנסויות שבהן הצלחתי להתמודד ולהתגבר על הקשיים שבדרך. היכולת להשאיר ספיקות וקשיים מאחורה ולהתפנות לעשייה שבה בחרנו היא הכרחית. וזאת מאחר שנקיטה בפעולות החלטיות היא חיונית, כי היא ממקדת אותנו במטרות ברות השגה ונותנות תחושת שליטה, במקום להיות מושפע מן הקשיים שבדרך. כלומר ,יש כאן עניין של השקפה חיובית, בניית תסריט חיובי, גם כאשר יש קשיים בדרך. כאן, יש יתרון לבעלי חשיבה  גמישה, שמאפשרת למצוא את ההיבטים החיוביים במציאות שכוללת קשיים. ברור שהגיבוש הפנימי ויציאה לעשייה ממקום נחוש היא תנאי לניהול קריירה משמעותית.

המלצה נוספת היא טפל בעצמך. הקדש תשומת לב לגוף, דרך פעילות ספורט, יציאה לטבע. שמירה על תזונה בריאה. פינוי זמן ליוגה, למידה של מיינדפולנס.

דפנה, מתכנתת בחברת הייטק, הגיעה אלי בעקבות ספיקות שהתעוררו אצלה בניהול הקריירה שלה ולגבי המשך עבודה בחברה שהעסיקה אותה. דפנה חשה חוסר הוגנות ביחס של ההנהלה כלפיה. היא הוערכה כמקצועית ומסורה, אבל השאיפה שלה להגיע לתפקיד של ניהול פרוייקטים לא התממשה והיא פיתחה תחושות תסכול והתמרמרות סביב המציאות, שבה אחרים קודמו ואילו היא נותרה באותו מקום, למרות ההשקעה והמעורבות הגבוהה שלה. בשיחות עם הממונה שלה, היא קיבלה משוב שהיא עדיין אינה בשלה ,אבל בהמשך יש כוונה לקדם אותה.

בתהליך האימון, דפנה פיתחה מודעות לגבי התסכול שלה סביב ההשוואות עם האחרים שהעסיקו אותה. היא הבינה עד כמה התסכול השפיע על התקשורת שלה עם הסביבה. דפנה למדה ,דרך היכולת להתבונן פנימה, להפריד בין האכזבה שלה לבין האתגרים שאיתם היא מתמודדת בעבודה. היא למדה לקבל ולהכיל את האכזבה שלה כך שהיא לא תאפיל על העשייה ועל החוייה של יום העבודה. השקט הנפשי שהשיגה אפשר לה להתמקד בעבודה, לשפר ולדייק את התפקוד שלה ולקיים תקשורת פתוחה ומשתפת עם הסביבה.

חוסר חוסן נפשי יכול להיות מכשול בתהליך של פיתוח קריירה וחיפוש עבודה

ההתמודדות היום יומית בעבודה מזמנת לנו מצבים של אתגר. זה יכול להיות ניסיון מתסכל בשלבי פיתוח קריירה, או בחיפוש עבודה והתמודדות עם כישלון ודחייה, כאשר הפניות להצעות עבודה אינן נענות, או שההתמודדות בראיון הסתיימה בעוגמת נפש. בתקופתנו, עזיבה של מקום עבודה לטובת קידום והתפתחות אישית הוא שכיח יותר בניהול קריירה בהשוואה לעבר ,שהתאפיין בשאיפה לקביעות ויציבות.

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם
ניהול זמן וקשיי התארגנות

יוגב הגיע אליי בעקבות קושי להתקבל לעבודה. הוא הוזמן למספר ראיונות, אך קיבל תשובה שלילית והרגיש איבוד ביטחון לגב יכולתו למצוא עבודה. זאת, למרות שסיים תואר בלוגיסטיקה וניסה במשך חדשים להשתלב בתחום. יוגב ביטא רצון ומוטיבציה לחזור ולחפש עבודה, אבל היינו צריכים לעשות תהליך נוסף של חיזוק החוסן הנפשי. יוגב למד להבין את מוקדי הסיפוק ,העניין והאתגר שלו. בתהליך שעשינו, למרות שהיה בתחילת הקריירה המקצועית שלו, יוגב גיבש לעצמו את הזהות התעסוקתית שלו, הוא חידד לעצמו את הסיבות שבגללן בחר במקצוע, את העניין והסקרנות שלו להשתלב במערך לוגיסטי ולתרום מיכולות החשיבה והביצוע שלו. הוא חשב גם על  היעד שלו לטווח ארוך יותר, כך שהוא הגיע לראיון הבא, כשהוא יותר מגובש בזהות המקצועית שלו ויותר אקטיבי בהתמודדות שלו כמועמד לתפקיד. הוא התחזק בביטחון שלו בדרך שבה בחר ופנה למקומות עבודה אשר בהם ראה אפשרות לממש את הציפיות שלו.

ואכן, אחרי זמן קצר יוגב הודיע לי שהוא התקבל לתפקיד בחברה גדולה וממתין בשמחה לתחילת עבודה. התרומה של תהליך לייעוץ ליוגב אפשרה לו, מעבר למציאת מקום עבודה, להגיע לפיתוח קריירה ,שבה יוכל לממש עצמו ולהשיג סיפוק ותחושת משמעות באופן מלא יותר.

ידוע שתהליכי חיפוש עבודה הם מתסכלים וקשים מבחינה רגשית. אתה מצפה להתקבל למקום עבודה, כי אתה מביא איתך כישרון ,מוטיבציה ותשוקה לעבודה ,אבל אתה לגמרי תלוי בהחלטה של המעסיק. לכן רבים מתקשים בתהליך הזה ולעתים נוטים לוותר על התפקיד שבו הם מעוניינים ומתפשרים על תפקיד שקל יותר יהיה להשיג.

בתהליך האימון, עזרתי ליוגב להתחבר עם החוזקות שלו ,להבין את מקורות הסיפוק, האתגר והמשמעות עבורו, כך שחיפוש העבודה לא היה בצל החששות מפני כישלון, אלא מתוך האמונה בדרך שלו וממקום מגובש. אין ספק שניהול קריירה ממקום בוטח יהיה אפקטיבי וקצר יותר.

בדרך כלל, התגובה לחוסר הצלחה בחיפש עבודה היא אמוציונלית. בעקבות האכזבה, מופיע דכדוך וירידה בביטחון העצמי ובערך העצמי. התגובה האמוציונלית מקשה על המשך ההתמודדות ואף משפיעה לרעה על התפקוד.

חוסן נפשי במצבים של חיפוש עבודה הוא חיוני. אכזבה על כישלון היא תגובה טבעית ומובנת, אבל התגובה האמוציונלית עלולה להפריע להשגת המטרה.

תגובה של חוסן נפשי בחיפוש עבודה, תתבטא בחיבור עם התחושות והרגשות, הבהרה של הסיטואציה, הפרדה בין התוצאה לבין ההערכה העצמית. צריך להיות דיבור עצמי כמו "עשיתי כמיטב יכולתי, התכוננתי לראיון, עשיתי מאמץ, שלא הצליח, אבל לא הכל תלוי בי, לא ידועים לי שיקולי המעסיק וסדר העדיפויות שלו, לכן, אני מפיק לקחים וממשיך הלאה, כדי לעשות את הטוב ביותר בראיונות הבאים". כלומר, כאשר הופיע מכשול, התגובה היא יותר רציונלית ומעשית ופחות אמוציונלית. החוסן הנפשי מאפשר החלטיות ,חתירה לעשייה והתמדה, כך שמתאפשר המשך עשייה והתמודדות כמה שיותר אפקטיבית.

השלב הבא, בדרך כלל, בחיפוש עבודה הוא הגעה לראיון עבודה. כאמור, מרבית האנשים חוששים מראיונות, כי יש בהם חשיפה לביקורת, זו סיטואציה שהתוצאה משמעותית עבור המרואיין ,אבל קיימת תלות בהחלטה של המראיין והתוצאה עלולה להיות חוויה של כישלון ודחייה.

המתח פוגם בתפקוד בזמן הראיון ומקשה על המרואיין לקיים תקשורת אותנטית. המראיין מנסה לרוב להציג עצמו באור חיובי ולכן הוא עלול להירשם כהגנתי.

תגובה של חוסן נפשי תתבטא  כאן בהכנה מנטלית של חיבור עם עצמי, בהבהרה מה התפקיד הזה יאפשר לי, איזה סיפוק ומשמעות הוא ייתן לי, מהם השיקולים שלי, מה חשוב לי במועמדות לתפקיד הזה, למה אני רוצה את התפקיד הזה? דיאלוג פנימי כזה יאפשר לי להופיע לראיון כשאני יותר מגובש, כשאני מחובר עם היעדים והמוטיבציה שלי ואחרי עבודה מנטלית שעשיתי עם עצמי, מה שיאפשר לי להופיע באופן יותר אותנטי ומגובש. כמו כן, הבירור הזה יוביל אותי לחשיבה תכליתית – מה ארצה לעשות בתפקיד ומה היעד שלי לטווח הארוך יותר. כמו כן, אבהיר לעצמי מהם הספקות שיש לי לגבי המוכנות שלי לתפקיד היכן יש לי מגבלה ואיך אני מתכוון לתת מענה מעשי למגבלות. באופן זה מתאפשר תהליך של פיתוח קריירה, שתואמת באופן משמעותית לחוזקות, לשאיפות ולצרכים של האדם.

התרומה של אימון אישי לקריירה לשיפור החוסן הנפשי

ערן, 36,  הוא איש תוכנה בחברת הייטק. ערן הוא עובד מוכשר מאד, מסור והישגי. הוא חייב "להוכיח את עצמו". האפשרות שלא יעמוד בציפיות מעוררת אצלו חרדה. למרות ההצלחות שלו, הוא אינו רגוע וחושש מתסריט שבו הוא אינו עומד בציפיות, או שייתפס כמבוגר מדי ויוחלף על ידי כוכב צעיר. המתח שלו פוגם באיכות החיים. הוא עובד שעות ארוכות, לוקח עבודה הביתה, תמיד זמין לשיחות ופגישות דחופות. אין כלל איזון בין קריירה לבין החיים – זוגיות, משפחה ,פנאי.

בתהליך אימון אישי לקריירה, ערן התבקש להתמקד בזיהוי הרגשות השליליים, בהבהרה של "עיוותי החשיבה" שגורמים לו להיכנס לתסריטים שליליים, לבחון את ההתנסויות הקודמות שלו ,שבהן התמודד בהצלחה עם אתגרים ומכשולים. המוקד היה על רכישת מיומנות של התבוננות פנימה, קבלה של הרגשות שלו, בצד חיבור עם המטרה העכשווית, והתמקדות בתסריט חיובי אשר כולל החלטיות לגבי המשך העשייה שלו, שיפור של המיומנויות, במידה שזה מתבקש, יוזמה של פגישות עם הממונה ,כדי להשיג וודאות לגבי הסטטוס של הפרויקטים שלו וקבלת משוב.

כלומר, שיפור החוסן הנפשי של ערן התבטא בשינוי הדפוס הקיים של צלילה לתוך תסריט של דאגה ומתח, באמצעות חיבור מכוון עם הרגשות והמחשבות שלו, הכרה בהצלחות ובהתנסויות הקודמות, זיהוי של עיוותי חשיבה והעצמה של החוזקות של ערן וגיבוש תכניות החלטיות להמשך הדרך.

התמודדות במקום העבודה מאלצת אותנו להתמודד עם לחצים של עומס יתר ,חוסר וודאות, קונפליקט עם ממונה או עם עמיתים לעבודה. מידת היכולת שלנו להגיב ממקום של חוסן נפשי, תשפיע במידה רבה על היכולת שלנו להתגבר על גורמי לחץ ולהמשיך בתפקוד אפקטיבי, תוך הישענות על החוזקות שלנו. תהליך אימון אישי לקריירה מאפשר "רפריימינג", כלומר, אימוץ של מסגרת התייחסות חדשה והסתכלות לגמרי שונה על עצמי מול האתגרים שלי.

שחיקה בעולם ההיטק
אימון קריירה

חוסן נפשי בימי הקורונה

ניהול קריירה מול האתגרים של התקופה!

ניהול קריירה כולל בתוכו גם סיטואציה של משבר חיצוני, שמאלץ אותנו להגיע לפסק זמן. ואכן, עבור כולנו, חודשי הקורונה שעברו עלינו, אילצו אותנו להתמודד עם מגבלות ועם היעלמות של מקורות של סיפוק, רווחה והנאה כמו מפגש חופשי עם משפחה וחברים, יציאה לבילוי, למופעי תרבות ואמנות, טיולים לחו"ל. ואכן, רבים חווים בתקופה זו תחושות של תסכול, מתח, שעמום, חוסר שקט ודאגה.

החשיפה לתקשורת רק מעצימה את החרדה ואת השאלה מתי זה ייגמר.
רבים חשים חוסר ודאות לגבי המשך ניהול הקריירה שלהם.

ברור שרבים נאלצים להתמודד עם ירידה בהיקף העבודה, בגלל הירידה הכללית בפעילות במשק ובמצב הכלכלי של הציבור הישראלי. חוסן נפשי עשוי לאפשר לנו להגיב בגמישות בניהול הקריירה שלנו ולאתר דרכים חדשות להשיג לקוחות למוצרים או לשירותים שאנו מציעים, או לרכוש מיומנות חדשה שיש בה שימוש כעת. למשל, חיזוק השליטה שלנו בעבודה מרחוק הוא חיוני לחשיפה אפקטיבית ולקיום קשרי עבודה תקינים עם הלקוחות ,הספקים ואנשי הקשר שלנו. המציאות החדשה מעמידה אותנו מול מצבים חדשים וחוסן נפשי מאפשר לנו לזהות פתרונות ודרכים חדשות ,במקום לבכות את הזמנים הטובים שחלפו ואינם עוד וכך להמשיך את ניהול הקריירה שלנו במצב של שינוי שנכפה עלינו.

ואם נכפה עלינו פסק זמן בניהול הקריירה שלנו, חוסן נפשי בתקופה כזו מאפשר להתמקד במה שנשאר, למצות את מה שאפשר לעשות. למשל, ללמוד נושא שמעניין אותנו, יציאה לפעילות גופנית וטיולים באתרי טבע, תרגול של פעילות מיטיבה כמו יוגה, פילאטיס, ומיינדפולנס.

אנשים שאולצו לצאת לחופשה ללא תשלום ומוצאים עצמם מול זמן פנוי, עלולים להגיב בויתור על קיום סדר יום שיש בו עשייה משמעותית וכך להתמכר לצפייה פסיבית בטלויזיה, או פעילות סתמית כדי "להעביר את הזמן". אבל, ניתן לצאת ממקום של חוסן נפשי, לזהות את האפשרויות שעשויות לעניין ולתגמל אותנו, עם מוכנות לשנות הרגלים ולהתנסות בדברים חדשים, וגם ללמוד מיומנות חדשה שעשויה לאפשר לנו להשתלב מחדש בשוק העבודה החדש ולחזור לניהול הקריירה שלנו.

 חוסן נפשי בתקופה כזו מאפשר להתמקד במה שנשאר, למצות את מה שאפשר לעשות. למשל, ללמוד נושא שמעניין אותנו, יציאה לפעילות גופנית וטיולים באתרי טבע, תרגול של פעילות מיטיבה כמו יוגה, פילאטיס, ומיינדפולנס. יתכן שניהול קריירה בתקופה זו יחייב עשיית שינוי. חיזוק החופש הנפשי עשוי לשפר את משאבי ההתמודדות במצב מאתגר כזה.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות