ייעוץ תעסוקתי למעוניינים להשתלב בתפקידים בהייטק ולהתקדם במערכת

איך לבחור תפקידים שמתאימים עבורך בהייטק, לקבל קידום בעבודה איך להתמודד ולהיות רגוע גם כשכולם סביבך בלחץ!

האם זה מתאים לך?

כניסה לתפקידים בהייטק בתחום התוכנה מתאפיינת  בעיסוק במידע, בנתונים, ועבודה עם טכנולוגיות שמתחדשות ודורשות למידה והתעדכנות. העבודה דורשת חיבור עם חשיבה מתמטית, חשיבה אנליטית, סבלנות, התמדה ודייקנות. בדרך כלל מדובר בשעות עבודה רבות מול מסך מחשב. עבודה בתחום החומרה וניהול רשתות כוללת גם עיסוק בטכנולוגיה.

לפני קבלת החלטה תעסוקתית ,חשוב לברר באיזו מידה כניסה לתפקידים בהייטק נכונה עבורך. גם כאשר ישנם שיקולים ריאליים של כדאיות (ואכן עבודה בתחום ההיטק היא ,בדרך כלל מתגמלת). לכן, חיוני עבור כל אחד להתבונן פנימה ולהבין האם השתלבות בתפקידים  בהייטק תואמת את הכישורים שלי, את החוזקות שאותן הוא רוצה לממש, מהן הנטיות וההעדפות התעסוקתיות שלו ,האם יהיה לו סיפוק מעבודה אינטנסיבית מול מחשב, האם זה חשוב עבורו, האם זה מתאים לאישיות שלו.
לדוגמא, אם אתה מעדיף לעבוד בסביבה דינמית, בעבודה שיש בה אינטראקציה רבה עם אנשים, ניידות ויצירתיות, ספק אם דווקא השתלבות בתפקידי ם בהייטק בתחום התוכנה תתאים לך אם. לעומת זאת, יש לך אתגר בעבודה עם מידע, אתה נהנה להתמודד עם בעיות ואתה מרגיש נוח בעבודה מול מסך, יתכן שכניסה לתפקידים בהייטק תתאים לך.

איך לעשות הסבה מקצועית להייטק בדרך הכי קצרה?!

האם כדאי לחפש לבד ,או לפנות לחברות השמה?

חיפוש עצמאי מתאים יותר לבעלי רקע, היכרות וניסיון בעבודה בתחום ההייטק. כאשר מדובר בהסבה מקצועית להייטק ללא רקע מוקדם, עדיף לחפש באמצעות חברות השמה, שלהן היכרות טובה עם התפקידים ומאפיניהם ועם דרישות התפקיד, כך שהפונה יוכל לקבל הכוונה לאיזה תפקיד עדיף לפנות ובאיזו חברות יוכל לשפר את סיכוייו להגיע לתפקידים בהייטק . מאידך, ברור שלעתים קרובות חברות השמה מתעניינות בעיקר בעובדים בעלי ניסיון . נכון להיום, הביקוש לעובדים בחברות הייטק הוא גבוה וגם חסרי רקע וניסיון, שיודעים להציג עצמם באופן משכנע, יקבלו הזדמנות להשתלב בתפקידים בהייטק.

האם הסבה מקצועית להייטק אפשרית ללא תואר אקדמי?

כניסה לתפקידים בכירים בתחום התוכנה אפשרית בדרך כלל לבעלי תואר רלוונטי. אולם לימודי תעודה מאפשרים כניסה לחברות הייטק בתפקידים מגוונים: מקצועות סיסטם ותשתית, פיתוח אפליקציות, שיווק באינטרנט וקידום , QA, Data Analyst, SAP אתרים, ניהול רשתות , הטמעת מערכות מידע.

כיצד לשפר את הסיכוי לקבלת התפקיד

ראיונות בחברות הייטק כוללות תמיד הערכה של ידע מקצועי. לכן, כדאי, לפני ראיונות עבודה, לרענן את הידע שרכשת בהכשרה המקצועית שעברת.

בכל מקרה, כאשר אין רקע ניסיון בתפקידים קודמים, חשוב להציג בפני המעסיק התנסויות שיש לך ושקשורות לפעילות שנעשית בתפקיד. למשל להציג פרוייקט שעשית במהלך לימודים, או עבודה יישומית לצורך למידה והתנסות. זו יכולה להיות עבודה גם שעשית עבור חברים, שכנים או משפחה.

חשוב לשפר את המיומנויות והידע שיש לך ושקשור לתחום שבו אתה רוצה להשתלב. לצורך זה כדאי ללמוד בקורס רלוונטי, או דרך האינטרנט, או באחת המכללות. חשוב מאד להכיר את התחום ואת התפקידים הרלוונטיים, כדי שתוכל להפגין בקיאות והתמצאות ותאפשר תחושה שאתה יודע לאן מועדות פניך.

כמו כן, לצורך הסבה מקצועית להייטק, חיוני לשפר את הנראות שלך ברשתות כמו פייסבוק ולינקד אין, מאחר שמעסיקים בודקים בדרך כלל את הפרופיל של המועמד.

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק: כתיבת קורות חיים, שאלות נפוצות בראיון ועוד..

הכנה טובה לראיונות לא תושג באמצעות "טיפים" ועצות מעשיות איך נכון ואיך כדאי להתנהג בראיון.

 ב – "קריירה360" נסייע לך להגיע מגובש, אחרי שתעבור הכנה מנטלית, שתאפשר לך להיות בראיון אתה עצמך ולבטא את החוזקות שלך. במידה ונזהה חסמים/קשיים, נבחן האם ובאיזו מידה ניתן למזער אותם.

כתיבת קורות חיים

הכתיבה צריכה להיות מדויקת ובהירה, על מנת להקל על הקורא לקבל תמונה ברורה לגבי המידע החיוני. אין צורך לפרט תפקידים של עבודה זמנית, שכלל אינה קשורה לתפקיד המבוקש. לעומת זאת, נכון יהיה להרחיב בחלק אשר רלוונטי לתפקיד, כמו פרוייקטים שביצעת בהצלחה, נושאים שלמדת ואשר בהם אתה מתמצא.

כדאי להוסיף בראש דף קורות החיים, פסקה “שיווקית”, שבה, בנוסף לעובדות שמציגים בדף קורות חיים, תוכל להציג את הרצון והמוטיבציה שלך להיכנס לתחום, את התשוקה שלך ללמוד ולהתפתח וכן להציג הצלחות ומשובים שקיבלת על עשייה שלך, או על הצטיינות בלימודים.

 

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

איך להתכונן לראיון עבודה – שאלות נפוצות בראיון עבודה בהייטק

השאלה איך להתכונן לראיון עבודה, מביאה בדרך כלל מועמדים להתכונן לראיון דרך הכנה של תשובות מוכנות מראש לשאלות צפויות, כלומר, סוג של טקס, שבו יש "תשובות נכונות".

הדרך שלי מכוונת אותך, בראש ובראשונה,  להגיע לראיון עבודה אחרי, שבדקת עם עצמך את העמדות והתחושות שלך לגבי המועמדות:

כשאתה בודק איך להתכונן לראיון עבודה, חשוב שתבהיר לעצמך מה יאפשר לך התפקיד, במידה שתזכה בו, מעבר לביטחון תעסוקתי.

למשל,
האם אתה אכן אוהב את העשייה שמצפה לך?
האם היא תיתן לך סיפוק? תחושת אתגר?
האם יש לך מוטיבציה חזקה ללמוד ולהעמיק בתחום?
האם אתה יכול להציג תכנית לטווח הבינוני והארוך – לאן תרצה להתפתח.
במידה שיש לך תחושת מעורבות ועניין אמיתי בעשייה שישנה בתפקיד, חשוב שתבטא אותה באופן ברור וגלוי.

מאידך,האם יש לך ספיקות/חששות לגבי התאמתך לתפקיד
כלומר זו הכנה מנטלית שמביאה אותך לבדוק באיזו מידה יש לך חיבור עם העשייה שמצפה לך בתפקיד.

כשאתה נערך להתכונן לראיון עבודה, דע, שלעתים קרובות המראיין מבקש: “ספר לי על עצמך”. מומלץ להכין הצגה עצמית קצרה ,שבה אתה מנצל את ההזדמנות לאפשר למראיין להכיר אותך ולספר באופן פתוח על מה שחשוב בחיים שלך, גם מעבר להיבטים של לימודים וניסיון בעבודה. הצגה עצמית פתוחה, אקטיבית ושלמה מעידה על ביטחון עצמי ויכולת לניהול עצמי. אני מזמין אותך לפגישה אחד על אחד, ב"קריירה 360" שכוללת סימולציה – בה תבין איך להתכונן לראיון עבודה ולהתקבל לעבודה שאתה רוצה.

מובן שחשוב להכין עצמך לשאלה מה עשית בתחום (במידה שהתנסית בתפקידים בהייטק) ולשחזר התנסיויות רלוונטיות בעשייה, בלימודים פורמליים ולמידה עצמית, כדי שתוכל להציג אירועים מוחשיים. חשוב לתאר אירועים שממחישים את היכולות וההישגים שלך ולא להסתפק בתאור התכונות שלך, מה שעלול להישמע כ"דקלום" של דברים שנכון להגיד בראיון.

איך להתכונן לראיון עבודה  בהייטק- שאלות נפוצות בראיון עבודה בהייטק:

שאלות נפוצות בראיון עבודה בהייטק מתייחסות  לבקיאות וידע של המועמד, לכן, כאמור, הכנה לראיון עבודה בהייטק מחייבת לחזור על חומר שנלמד בקורסים/בתואר.

במידה ותצטרך להתמודד עם שאלות מקצועיות ,חשוב להציג התמדה ואי ויתור בהתמודדות עם בעיה שהוצגה בפניך. במידה שאתה מתקשה להגיע לפתרון, מותר לך לשתף בקושי שלך, אבל עדיף לא לוותר ולהראות נחישות ויכולת התמקדות, שהן בדרך כלל חיוניות גם בתפקיד שמצפה לך.

חשוב מאד שתוכל להציג ניסיון מעשי בפרוייקטים. גם אם אתה לפני תפקיד ראשון בהייטק ,חשוב שתציג התנסות בפרוייקט שאותו עשית במסגרת הלימודים, או עם חברים, כדי שניתן יהיה להתרשם שהתנסית בהתמודדות בתחום התוכנה.

עוד שאלות נפוצות בראיון עבודה בהייטק נוגעות בחוזקות שלך מול נקודות חולשה. זכור שלכל אחד יש נקודות חולשה ואין טעם להציג תמונה לא מציאותית. עדיף לשתף בקושי ולתאר איך אתה מפצה ולומד להתגבר על אותה חולשה ,כך שתוכל ליצור רושם שאתה מטפל במיומנויות שדורשות שיפור ואינך פסיבי,  אלא שואף לאיכות.

חשוב לזכור שלא תמיד ניתן לזכות בתפקיד שהוא היעד האמיתי שלך. לעתים נכון יהיה להגיע ליעד באופן הדרגתי, באמצעות קידום בתוך הארגון מתפקיד התחלתי ,שבו תוכל להוכיח יכולות ולהגיע למטרה בהמשך הדרך.

 

יתרונות הסיוע של אורי מוזס,
ייעוץ תעסוקתי, אימון לראיון עבודה ובהמשך ייעוץ איך לקבל קידום בעבודה (אימון לראיון עבודה, איך לקבל קידום בעבודה)

מרכז קריירה ˚360 מיסודו של אורי מוזס מסייע לפריצות דרך בהשגת מיצוי עצמי בעבודה, העצמה והנחייה למי שחווים קושי ותסכול בהתמודדות במקצוע, בתפקיד או בארגון.האימון האישי מעוגן בהנחות היסוד של הפסיכולוגיה ההומניסטית והקוגניטיבית.

המרכז מסייע לשלב בין נקודת המבט הפרטית, זו של העובד או המנהל, עם נקודת המבט של המסגרת הארגונית, שלעתים נמצאות בקונפליקט.

אורי מוזס הוא בעל תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מהאוניברסיטה של מדינת טנסי, ארה”ב. הוא מוסמך ב-NLP, באימון אישי ועסקי, ועבד כפסיכולוג ארגוני ותעסוקתי במכון אדם מילוא, בצה”ל ובשב”ס.

האתגר של אורי מוזס הוא לתרום לך להשגת שביעות רצון במעגל העבודה.

אם אתה חש שאינך ממצה את יכולותיך האמיתיות ואינך מוצא דרך להשיג את מטרותיך במקצוע או במקום העבודה.

"אם אתה מתקשה להחליט מהו הכיוון התעסוקתי שנכון עבורך, אראה כאתגר אישי את הזדמנות לסייע לך למצוא את הנתיב שנכון עבורך." – אורי מוזס

איך לקבל קידום בעבודה בהייטק

אם עברת בהצלחה את ההשתלבות בעולם ההייטק, התמודדת עם משימות מקצועיות, השגת תוצאות, התבססת בחברה, הצלחת ואולי הספקת לעבוד תקופה בחברה שנייה ושלישית. יתכן שבשלב כזה תרגיש שמימשת את היכולות והמיומנויות שלך, שמיצית את התפקיד ואתה זקוק כעת להתפתחות חדשה, לקידום בסוג התפקיד ולאתגר חדש. כך שהאתגר האישי שלך הוא להתפתח במסגרת האפשרויות הקיימות בחברה, או במידה שהאפשרויות בחברה שבה את העובד מצומצמות, למצוא חברה שבה תוכל לממש את הציפיות שלך.

אם כך, המשימה שלך היא להבין איך לקבל קידום בעבודה וכיצד לשנות את דפוס ההתמודדות שלך, כדי להתקדם בעבודה בהייטק באופן שתואם את הציפיות שלך.

לבקש וגם לקבל קידום בעבודה

עצות חשובות למי שרוצה לזכות בתפקידים נחשקים ולהתקדם במהירות בהייטק

איך לבקש קידום בעבודה בהייטק? האם לבקש פגישה, האם עדיף לנסות לשלוח "מכתב קידום" במייל

א. כאשר האתגר שלך הוא "איך לבקש קידום בעבודה וגם לקבל אותו", כדאי לבדוק איזה ערוץ מתאים לך יותר. האם בפגישה אישית אתה מצליח לבטא את הרצונות שלך ולהעביר את המסרים שלך,  או שאחרי פגישה כזו, אתה מרגיש שהחמצת את ההזדמנות ולא הצלחת להעביר את המסרים שלך באופן יעיל, כי נלחצת, או שקשה לך להתמודד עם דמויות סמכות. במקביל, תצטרך להעריך, האם אתה יודע לנסח את הדברים שלך במכתב קידום באופן איכותי ודי מרשים, או שאתה במיטבך בפגישה פנים מול פנים.

ב. כשאתה משקיע מחשבה איך לבקש קידום בעבודה, ראוי לשים דגש על התפוקות/ תוצאות שלך ולא על ההשקעה והמאמצים, שמבטאים תחושה סובייקטיבית ולא עובדות. כדאי לבוא עם נתונים ועובדות לגבי התוצאות והתפוקות בעבודה שלך, היוזמות, והתרומה שלך לארגון ולהוסיף גם את התשומות שנתת, כדי להגיע ליעדים ולעמוד בציפיות.

במידה שאתה חש שלא קיימת הוגנות ביחס שבין הנתינה שלך לבין מה שאתה מקבל מהארגון, נכון יהיה לבטא את התחושה הזו ואת הציפייה שלך לקבל הכרה.

עם זאת, אין להציג קידום בעבודה בהייטק כ”מתנה”, או כפיצוי, אלא כהכרה של הארגון ביכולות שלך נכון להציג את הציפיות שלך לגבי קידום לתפקיד מוגדר, שיש לך היכרות אתו ואתה יכול להסביר מדוע אתה מעוניין בו ומדוע היכולות שלך יאפשרו לך להצליח בו.

ג. לבסוף, אין נוסחה או מתכונת בדוקה של בקשת לקידום בעבודה בהייטק. בכל מקרה של התלבטות איך לקבל  קידום בעבודה, תצטרך לעשות הערכה של האפשרויות הריאליות לגבי קבלת התפקיד, הלחצים והשיקולים הצפויים של הממונה. נכון, זו “חשיבה פוליטית” שלוקחת בחשבון את מערכת האילוצים הפרסונליים וגם הארגוניים, בבואך להציג את הבקשה שלך, אבל חשיבה פרואקטיבית כזו, תביא אותך להסתכלות רחבה על האפשרויות ואולי לגישה יצירתית לגבי היכולת שלך לתת מענה לבעיות ואילוצים, כך שניתן יהיה להתייחס באופן יותר חיובי אל היוזמה שלך.

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם
ניהול זמן וקשיי התארגנות

כיצד להתקדם בעבודה

לעולם ההייטק מאפיינים וכללי משחק, שחשוב להכיר אותם ולשתף פעולה עימם כדי להשתייך, להשיג הכרה הערכה וקידום. כשאתה בוחן כיצד להתקדם בעבודה, חשוב לבחון באופן ריאלי מהו המיקום שלי בחברה. אם אני “גאון” ואני יקר ערך במיוחד עבור הארגון, סביר להניח שהארגון ירצה בי ויהיה מוכן לקדם אותי, בכל מקרה, בגלל הערך הגבוה שלי עבורו.

אבל גאונים הם מעטים וכל שאר העובדים, גם אם מוכשרים ומסורים, צריכים להתאים עצמם לעולם שהוא לעתים קרובות תובעני למדי מבחינת הדרישות והציפיות מהעובדים שלו, כל זאת, כדי לקבל קידום בעבודה.

יש לכך ביטוי בשעות עבודה ארוכות, בהעדר גבולות מוגדרים, בעבודה גם מהבית, בעומס כמותי, בהתמודדות עם תנאי תחרות חיצונית וגם פנימית וכל אלו באים לעתים על חשבון מעגלי החיים מחוץ לקריירה – משפחה, זוגיות, פעילות פנאי, התפתחות אישית וכו’.

כדי למצוא תשובה לשאלה כיצד להתקדם בעבודה, חשוב יהיה להשיג הערכה והכרה מצד המערכת ובאופן טבעי, זה מחייב היענות לכללי המשחק ולנורמות הבלתי פורמליות.

לדוגמא אם אני קולט שחשוב לממונה שלי לזכות במכרז, או בהתמודדות עם חברות מתחרות, אהיה מוכן להירתם ולוותר על דברים אחרים שחשובים לי, לפחות בטווח הקצר, מתוך ידיעה שכך אגדיל את סיכויי להשיג קידום בעבודה.

ניתן לומר בפשטות ,שבדרך כלל התרבות הארגונית בחברות הייטק מתאפיינת בעובדים עם ראש גדול, אשר מפנימים את השאיפות של היחידה שלהם, את האתגרים שמעסיקים את העובדים ומשקיעים מאמצים לתרום להשגת היעדים. במילה אחת – מצוינות.

כדי להשיג קידום בעבודה חיוני שישימו לב אלי בעבודה ויתרשמו מהתרומה שלי לחברה. לצורך זה, נכון להציג מעורבות ויוזמה מעבר למשימות המקצועיות המוגדרות שלי ולהעלות רעיונות ויוזמות שלי לגבי תהליכי העבודה וכמובן רעיונות מקצועיים במישור הטכנולוגי. 

אם כך, התשובה לשאלה כיצד להתקדם בעבודה בהייטק, טמונה ביכולת שלך להבין את המיקום ואת הערך שלך במערכת אליה אתה משתייך, להבין את הערכים והנורמות שקובעים את כללי המשחק ולמצות את היכולות והחוזקות שלך דרך למידה ושיפור מיומנויות. 

תקשורת בין אישית בעבודה

יש שחושבים שבחברות הייטק נמצאים בעיקר עובדים הישגיים ואינדיבידואליסטיים, שאינם מחפשים תקשורת עם עמיתים. גם אם יש גרעים של אמת בסטריאוטיפ הזה, רצוי מאד ליצור קשרים חברתיים, להשתתף באירועים שמקיימת החברה ולהפגין גישה חיובית ואופטימית לגבי הקריירה שלי בחברה. גם בחברות הייטק, לא אוהבים עובדים שמסתובבים עם פנים מעוננות, או עובדים ביקורתיים, גם אם הביקורת שלהם מוצדקת, כך שתקשורת בין אישית בעבודה היא גורם חשוב בתדמית שלך – באופן שבו אתה נתפס בחברה. גם בחברות הייטק, בהן יש בתרבות הארגונית ציפייה לעשייה עצמאית, יש משמעות לחיבורים, לשיתוף פעולה בעבודת צוות, שם תקשורת פתוחה ומקרבת היא יתרון משמעותי.

מצב אחר של תקשורת בין אישית בעבודה בחברות הייטק, מתרחש, כאשר אני מחליט להעלות יוזמה שלי, חשוב לעשות זאת בצורה משתפת, תוך התייעצות עם עמיתים, באופן כזה שהמוקד הוא סביב הרעיון ולא סביב מי מעלה אותו. לעתים קרובות, הצעה שבאה מעובד עלולה "לאיים" על עמיתים לעבודה, בודאי בעולם ההייטק ,אם בגלל קנאה ואם בגלל שההצעה תביא לשינוי בתהליכי העבודה המוכרים ולהכרח בלמידה חדשה ובהסתגלות. לעומת זאת ,אם אם אבוא לפגישה בגישה של התייעצות, עם בקשה: "מה דעתכם, יש לי התלבטות"…סביר להניח שמידת שיתוף הפעולה שאקבל תהיה רבה יותר. חשוב גם לקיים הערכה של ייתכנות היוזמה שלי, כלומר, הסתכלות רחבה על השיקולים שיש לקחת בחשבון ,כמו עלויות, אילוצים, צורך בהכשרות, צורך בהתאמת המערכת. ככל שהאילוצים והמורכבות יהיו "כבדים", הסיכוי לקבל הסכמה ירד.

תקשורת בין אישית בעבודה היא כל המגעים שלי עם עמיתים וממונים, שהם מעבר לנתונים, מספרים ועובדות. זו הדרך שלי להשיג פרגון ואהדה.

שחיקה בעולם ההיטק
אימון קריירה

מכתב קידום בעבודה בהייטק

שכתבנו במסגרת ייעוץ עם לקוח שלנו ב - 'קריירה 360' כדי לקבל עבורו קידום בעבודה

לכבוד ירון מרגלית

שלום רב,

ברצוני להביא בפניך את בקשתי לקבל את תפקיד מנהל מוצר + x-light

בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שהגעתי ל WISDOM, אני משמש כמפתח בכיר והייתי שותף מרכזי להצלחה שלנו בפיתוח מוצרים חדשניים, שהגיעו לייצור ומצליחים בהדרגה לתפוס מקום מכובד גם במכירות.

אני מעוניין מאד לקבל את תפקיד מנהל המוצר של + X-LIGHT. האתגר החדש מלהיב אותי. מאחר שהיית בורג מרכזי בפיתוח הדור הראשון, אני בקיא מאד בטכנולוגיה, נהניתי מאד לעבוד עם העמיתים שלי בתהליך הפיתוח ואני שמח שהצלחתי להשיג את שיתוף הפעולה שלהם, למרות לוח הזמנים הצפוף שלהם. אני מאמין שיכולות התקשורת שלי להשיג שיתוף פעולה ולהניע עמיתים, שלא דרך סמכות פורמלית, סייעה לי במידה רבה להגיע להישגים. אני מאמין שכמנהל מוצר, אדע להמשיך ולשלב את העשייה הטכנולוגית שלי, עם היכולת לעבודה אינטגרטיבית, תוך השגת שיתוף פעולה מהעמיתים שלי, לטובת החברה.אני מוסיף שתמיד חשוב לי לאפשר לעמיתים שלי להיות שותפים, ללמוד מהתהליכים החדשים וכך להרוויח משיתוף הפעולה שלהם.

מקווה שתישקול את הבקשה שלי בהקדם,

בברכה,

אבי צור

אנו עוזרים להשתלב וגם מלווים אותך ומדריכים איך להתקדם בעבודה בעולם ההייטק

המציאות והתרבות הארגונית בחברות הייטק, מאופיינות במידה רבה בתחרותיות בין החברות ובתוך החברות. השאלה איך להתקדם בעבודה מעסיקה במידה רבה, גם בגלל החשש להתבגר מדי בתפקיד, מה שעלול להוריד את האטרקטיביות שלי במערכת.

ישנה ציפייה לסטנדרט גבוה של ביצוע, לתוצאת ולעמידה בלו”ז. עובדים בחברות הייטק מרגישים צורך להיות מעודכנים בטכנולוגיות החדשות וחוששים להישאר מאחור ולמצוא עצמם כמבוגרים מדי, מוחלפים על ידי כשרונות צעירים.

לעתים קרובות ישנה התמודדות עם עומס כמותי ואיכותי שמביא עובדים לחוויה של לחץ וקושי לקיים איזון בין עבודה לחיים. כך שבצד התגמול שניתן בחברות הייטק ,ישנה תובענות שיש לה עלות רגשית ונפשית.

ואכן, עובדים שהם הישגיים, חדורי מוטיבציה להצליח ודורשים מעצמם עלולים לחוות לחץ ולהגיע עד שחיקה. מידת החסינות של עובדים והיכולת שלהם להסתגל לתרבות הארגונית היא אינדיבידואלית, אך בדרך כלל, ניתן ללמוד כיצד להתמודד באופן אפקטיבי עם דרישות התפקיד.לצורך השתלבות חיובית ומוצלחת בחברות הייטק וכדי לקבל קידום בעבודה, חיוני להבין ולהפנים את התרבות הארגונית ,את הציפיות מהעובדים ואת כללי המשחק. עובדים בחברות הייטק נדרשים ליכולת למידה גבוהה ברמת התפקיד והתחום. חשוב להיות פרואקטיבי – לשאול שאלות שמשדרות סקרנות ורצון להבין ולמצוא פתרונות מקוריים. חשוב להכיר את העבודה שנעשית גם עי ידי צוותים אחרים, ליצור ממשקים ותקשורת עם פונקציות במערכת, כדי להשיג הבנה של האתגרים והאילוצים שמשפיעים על תהליכי העבודה וליצור היכרויות וקשרי עבודה .

כאמור, בחברות הייטק ישנה ציפייה ליכולת התמדה מול אתגרים וקשיים. ישנה רמת נראות גבוהה של תוצאות ולכן עובדים נמדדים בתוצאות שהם משיגים. כדי להתקדם בעבודה, נדרשת השקעה בלמידה ,חשוב לגלות סקרנות ,לשאול שאלות ולהגיע למצב של יכולת לפתח שיחות מקצועיות עם עמיתים. גם היכולת להשתלב באופן מלא בעבודת צוות היא בדרך כלל חיונית.

ב”קריירה 360" תוכלו לקבל הדרכה לגבי הדרך האינדיבידואלית שתאפשר לכם להיות אפקטיביים, להשיג הצלחה ולהבין איך להתקדם בעבודה, באופן שאינו גובה מחיר אישי ומאפשר גם חיים מחוץ לעבודה וגם הנאה מהדרך.

תהליך העבודה מתחיל מהיכרות והתרשמות אישית מהעובד, מכישורים והחוזקות בצד הרגישויות והחסמים.

בהמשך תוצע לו דרך שתואמת את הנתונים האישיים שלו, עם למידה של אופן ההתנהלות במערכת ורכישה של מיומנויות תקשורת חיוניות.

מה הולם יותר את הרצון האמיתי שלך - חיפוש התפקיד הבא או לבדוק איך להגיע לתפקיד ניהולי?

כדי להשיג מקורות מידע וקשרים אפשריים עם מעסיקים חשוב לעבוד עם רשתות חברתיות וליצור networking. עם זאת, לפני שפונים לחיפוש תפקיד בחברה אחרת, כדאי לשקול מיצוי של האפשרויות וההתנסויות בחברה שבה אתה עובד, על מנת להעשיר את הידע הטכנולוגי, את הכלים והמיומנויות שלך בהמשך הדרך.

חשוב לנסות הרחבה של תפקיד במידת האפשר ונטילה של תחומי אחריות נוספים. חשוב לא “להירדם” ולא להשתקע בתחום מקצועי שרכשת, עד לאיבוד חדות ולשחיקה, בהחלט חשוב לזהות אפשרויות בחברה, להשקיע בקורסים מקצועיים, לבדוק אפשרות לכיוון חדש, או כניסה לתפקיד ניהולי, במידה שאתה חש שיש לך לגיטימציה פנימית להיות במקום ניהולי.

בקריירה 360 נסייע לך לזהות את כיוון ההתפתחות שהולם את הרצונות והיכולת שלך ונבחן את האפשרויות וההזדמנויות במקום שבו אתה עובד, נגבש איתך תכנית עבודה שתאפשר לך לשפר את ארגז הכלים שלך ולהתמקד בכיוון שבו יהיה לך נכון להתפתח.

כמו כן, תקבל הדרכה לגבי הערוצים של חיפוש עבודה בעולם ההייטק ולגבי אופן הפנייה המיטבי. לבסוף, תוכל לקבל הכשרה לגבי אופן ההתמודדות בראיון, או בתהליכי מיון בכלל, תוך שימוש בסימולציות ולמידה דרך התנסות.

אנו ב - 'קריירה 360' עוזרים לך לגלות מה נדרש וכיצד להתקדם בעבודה בהייטק.

לסכום, אלו הפעילויות שכדאי לך לחזק כדי להעלות את הסיכוי לקידום בעבודה בהייטק:

  • כדי להשיג קידום בעבודה בהייטק, חשוב לעקוב אחרי עדכונים וחידושים טכנולוגיים, לעבור הכשרות שנראה שיידרשו כדי לספק את הדרישות הטכנולוגיות בטווח הקצר והבינוני.

  • חשוב להרחיב את ההתמצאות שלך במציאות הארגונית, גם בהיבטים שמעבר לתחום המקצועי שלך, על מנת להכיר את מערכת השיקולים והאילוצים ולהכיר את הפונקציות הארגוניות וגם את הסביבה החיצונית, כלומר הלקוחות, המתחרים, חברת האם ,אם יש כזו.

  • להבין את סדר החשיבות של מרכיבי העבודה ואת מערכת השיקולים של הממונה, כדי להיות מסוגל להבין את סדר העדיפויות ואת הציפיות שפועלות על הממונה שלך.

  • להכיר את העמיתים שלך, להשקיע ביצירת קשרים חברתיים, לשתף פעולה ולהכשיר את הרקע למצבים בהם תהיה זקוק לשיתוף פעולה שלהם.

  • להיות מעורב בתהליכי העבודה, ליזום הצעות ייעול. לבטא רעיונות חדשים שיש לך לגבי המוצרים והטכנולוגיה שבהם עוסקת החברה.

לסיכום, ניתן לומר שכדי להשיג קידום בעבודה בהייטק, יהיה עליך לייצר תוצאות/תפוקות שמשמעותן תרומה למערכת. שנית, יש חיוניות גם להשתלבות שלך בסביבה הארגונית והחברתית, כדי להיות נוכח, להיות מוכר ולשדר השתייכות.

איך יעילות ואפקטיביות בעבודה תורמת לקבלת קידום בעבודה

כמה מילים לגבי האבחנה בין יעילות ואפקטיביות בעבודה.

יעילות מתייחסת לתוצאות בעבודה. מי שעובד באופן יעיל ומשיג תוצאות נתפס כמשימתי ויעיל. אפקטיביות מתייחסת לתהליך העבודה, לאופן שבו העבודה משפיעה על העובד, מה שחשוב בעיקר לטווח הארוך. לדוגמה, עובד חרוץ ומצפוני, שמוכן לספוג לחצים ואילוצים, יוכל להשיג תוצאות לטווח הקצר ואולי הבינוני, אך לטווח הארוך ,סביר שהתפקוד שלו ייפגע בגלל ריבוי העומס והלחצים. עובד כזה יוערך כיעיל, אך האפקטיביות שלו אינה טובה, כי קצב העבודה שלו הוא גבוה מדי והוא לא מכיל את הלחצים באופן שפוגע ברווחה שלו.

ישנן מספר הנחות יסוד לגבי הרקע הנחוץ לקידום בהייטק:

  • קידום כרוך בעלייה של רמת האחריות בתפקיד, בגישה של “ראש גדול”. בתפקיד ניהולי, בצד הרחבת האחריות, ישנה עלייה גם במידת הסמכות בתפקיד. מה שבהכרח יוצר ציפיות לרמת יעילות ואפקטיביות גבוהה בתפקיד הנוכחי שלך.

  • מנהלים רוצים לקרב אליהם אנשים שהם סומכים עליהם.

  • קידום בעבודה דורש יותר מביטוי של יכולת מקצועית. עובדים שנתפסים כמעורבים, כמי שמזדהים עם הארגון, משתלבים בו גם חברתית ואינם אנונימיים, אלא מוכרים, נתפסים כמתאימים יותר לקידום.

  • יש לנו נטייה להיסחף ולהשקיע אנרגיה וזמן עבודה בנושא העכשווי שמעסיק אותנו, גם אם הוא אינו עומד במקום גבוה בסדר העדיפויות הארגוני. לכן, יעילות ואפקטיביות בעבודה דורשת יכולת להתבונן בנושאי העבודה שלי ולהעריך אלו מהם חיוניים, או דחופים ולשים אותם במקום גבוה בסדר הקדימות. במקביל לצורך לעמוד במשימות ובלוח זמנים, חשוב למצוא זמן למחשבות ודעות שיש לי לגבי תהליכי העבודה ורעיונות ויוזמות טכנולוגיות שיש לי.

  • כפי שכבר נאמר, שאיפה ליעילות ואפקטיביות מחייבת תהליך בקרה והערכה של תהליכי העבודה ,מה שרבים נוטים להדחיק, בגלל הנטייה להימנע מזיהוי צורך בשינויים שתמיד מתבטא בויתור על נוחות (אצטרך ללמוד שיטות חדשות, לוותר על הרגלים ולהתאים את עצמי. עדיף להמשיך ככה…)

  • קידום בעבודה קשור גם ליכולת התמודדות עם לחצים. כפי שנאמר, מידת האפקטיביות שלי קשורה לא רק ליעילות שלי וליכולת שלי לעמוד ביעדים ובלוחות זמנים, אלא “לחיות בשלום” לאורך זמן עם התפקיד שלי. התמודדות עם לחצים קבועים עלולה לגבות מחיר ולכן חשוב שאדע לזהות את גורמי הלחץ, בין אם הם אובייקטיביים (עומס כמותי, היעדר שיתוף פעולה מעמיתים) ובין אם הם סובייקטיביים (קושי לקבל ביקורת, קושי לפעול בתנאי עמימות בתפקיד). זיהוי של גורמי הלחץ יאפשר קבלת החלטה, האם עלי לפנות לגורמים בארגון על מנת לבקש שינוי שיוריד את רמת הלחץ שאני חווה, או שאצטרך להיעזר בחבר או איש מקצוע על מנת להתמודד טוב יותר עם החסמים שלי.


יעילות ואפקטיביות בעבודה הן חיוביות בעיני המערכת.לעובד, כפרט, חשוב שידע לשמור על התנהלות אפקטיבית, כדי לשמור על אימפקט ללא שחיקה.

שיתוף פעולה ותקשורת בין אישית בעבודה

תרבות ארגונית של מצוינות, כרוכה בדרך כלל גם בתחרות פנימית בארגון. בדרך כלל,  לא אוהבים את העובד המתבלט והמצטיין, שהחברה חפצה ביקרו, אבל כל העשייה שלו ממוקדת בהצלחה האישית שלו והוא אינו פנוי לסייע לעמיתים בנושאים שבהם יש לו ידע והבנה.

תקשורת בין אישית בעבודה היא תנאי,  אם יש לנו עניין בהשגת מוכנות לסייע ולשתף פעולה מצד עמיתים. החשיבה היא, שהמוכנות שלנו לשתף אחרים, להיות קשובים אליהם ולתת מעצמנו יסייעו לנו בהמשך, כאשר אנחנו נזדקק לשיתוף פעולה ושלהם, מה גם שזה יתרום לתדמית שלנו בארגון. 

כבר דיברנו על מוכנות לסייע ולתת מהזמן ומהידע שלי לטובת עמית ונכון יהיה לא לעשות את זה “על הדרך”, אלא להקצות לכך זמן ביומן שלי.

כמו כן, ביטוי חשוב אחר של תקשורת בין אישית בעבודה, הוא לבוא בגישה משתפת, כאשר אני מנסה ליזום ולהציע שינוי, או מביא רעיון טכנולוגי/מקצועי חדש ויצירתי. זאת מאחר שעובדים עלולים להיות מאוימים מרעיונות מבריקים של אחרים שלא הם הגו אותם. שנית, הצעת שינויים בתהליכי העבודה כופה על העמיתים שלי שינוי של שגרת העבודה שלעתים קרובות לא תהיה נוחה להם ותאלץ אותם ללמידה חדשה ולאי נוחות. לכן, חשוב להעריך מראש מהן ההשלכות של השינוי שאני מעוניין להציע על המציאות והשגרה של העמיתים שלי. 

לסיכום, כדי לקיים תקשורת בין אישית טובה בעבודה, צריך לפנות מוכנות לכך, בצד האתגרים האישיים. 

הנושא קידום בעבודה ,מעורר אצל אנשים לעתים קרובות תגובות אמוציונליות וציניות, בנוסח "כישורים? רק קשרים!" קשרים ,או כישורים פוליטיים אינם מזיקים בשום ארגון, אולם ניתן לומר שבגלל כללי המשחק והתרבות הארגונית בעולם ההייטק, הציפיות מהעובדים הן גבוהות, ההצלחה של חברת הייטק מותנית בתפקוד של העובדים שלה והם צריכים להציג תוצאות ותפוקות. לכן, הדרך לקידום קשורה בדרך כלל לערך של העובד עבור החברה ועבור הממונה הישיר שלו. כאשר רמת התפקוד והביצוע בתפקיד ובארגון הם התנאי לקידום, המציאות היא של "הזדמנות שווה" לעובד להשיג השתלבות בתפקידים בהייטק, התפתחות וקידום, כאשר יש לו את הכישרון ,יכולת ההתמדה והחוסן המנטלי כדי להעלות את הערך שלו עבור המערכת.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות