שביעות רצון גדולה יותר בעבודה והשגת אושר רב יותר בחיים - שינוי קריירה באמצע החיים אולי זה בשבילך?! מאמר למתלבטים.

רבים מתוכנו הגיעו לקריירה שלא מתוך בחירה אישית ומושכלת, אלא מתוך שיקולים של כדאיות, או בהשפעת נסיבות. בשלב שבו מתעוררים ספקות ותהיות לגבי מידת המימוש העצמי ,הסיפוק וההנאה מהקריירה, יש שבוחרים להתמיד ולהמשיך, כדי לשמר ביטחון תעסוקתי ופרנסה ויש המעיזים לבדוק את המהות של הספיקות ולחפש מה חסר ומה צריך להיות בעבודה המתאימה והנכונה עבורם.

אין ספק לגבי המרכזיות של עבודה בחיינו ולכן, מימוש היכולת לעשות שינוי בנסיבות של קריירה לא מספקת ולא מתגמלת, הוא בעל משמעות ותועלת שקשה להפריז בחשיבותה עבור האדם. 

הבשורה שלנו היא שגם בגיל 40 או בגיל 50 תוכל להגשים חלום ישן ולעשות שינוי קריירה באמצע החיים.

לעתים, שינוי תפקיד באותו מקצוע, ייעשה הבדל גדול. לעתים השינוי יהיה גדול ויהיה כרוך בהתחלה חדשה. בכל מקרה, זה יהיה שינוי שיאפשר לך מימוש עצמי של היכולות והחוזקות שלך, מתן ביטוי לצרכים שלך ועשייה שתיתן לך יותר סיפוק ותחושת משמעות ואתגר. בכך, תוכל להגיע לשביעות רצון גבוהה  יותר במקום החשוב הזה של עבודה בחיים שלנו.

שינוי קריירה בגיל 40 ו 50

אצל רבים וטובים, המחשבה על שינוי קריירה בגיל 40, או שינוי קריירה בגיל 50, עלתה בעקבות יציאה ממעגל העבודה בתקופת הקורונה, אם ביציאה לחל"ת, פיטורין, פרישה מוקדמת, או סגירת עסק.

בחודשי הקורונה שנפלו עלינו, יציאה ממעגל העבודה יצרה משבר, אך ידוע שגם ממשבר ניתן להפיק רווח ואכן, נוצר פסק זמן כפוי, עצירה בפעילות היומיומית, מה שאפשר התבוננות פנימה, עשיית חשבון נפש לגבי הקריירה – מה נתנו, מה קיבלנו, עד כמה היה סיפוק, האם היה עניין בעבודה מעבר לפרנסה, האם זה מה שבאמת רצינו לעשות.

התובנות שעולות מייצרות לא פעם כיוון של מחשבה על שינוי קריירה גם בגיל 40 ובגיל 50, על רצון לעשות משהו אחר שאיתו מתחברים יותר. זה קורה אצל צעירים בשנות  ה 20, שאינם שלמים עם המקצוע שבו בחרו, אבל תובנות לגבי שינוי קריירה גם בגיל 40 ו 50 הן תופעה שמקבל במילניום החדש יותר לגיטימציה. לעתים המחשבה מובילה להחלטה ולמעשה, התחלה של קריירה חדשה.

אולם מעבר למצוקות וקשיים שמאפיינים את משבר הקורונה, האפשרות של קריירה שנייה נתפסת בתקופתנו כיותר "לגיטימית" ופחות דמיונית, בהשוואה לעבר. כיום, אנשים עובדים, מחפשים בעבודה מימוש של יכולות, אפשרות להתפתח, להתקדם גם בתנאי העבודה וגם באפשרות לעשות דברים שהם משמעותיים עבורם.

לגבי רבים, הפרנסה והביטחון הכלכלי אינם מהווים סיבה מספקת לשמור את מקום העבודה או להתמיד במקצוע, כאשר ישנם פערים או חוסרים שיש להם מחיר, לכן שינוי קריירה בגיל ,40 או שינוי קריירה בגיל 50 עשויים להיות תיקון משמעותי, שהרווח שלו יהיה שביעות רצון גבוהה יותר בעבודה והשגת אושר רב יותר בחיים.

מהם המניעים

של אנשים שעושים שינוי מקצוע בגיל 40 ו 50?

בבואנו לבחון מהם המניעים של אנשים שעושים שינוי מקצוע בגיל 40,  או אף שינוי מקצוע בגיל 50, נגלה שלכל אחד יש סיפור חיים שמתחיל בילדות, שמטביעה חותם גם על האופן שבו אנשים סוללים את הקריירה שלהם.

בחירה במקצוע "בטוח"

לא כולם בוחרים במקצוע ובקריירה באופן שקול, מחושב ויסודי. לעתים נסיבות חיים משפיעות על בחירת מקצוע. למשל, שירות צבאי ביחידת מחשבים, בהחלט עשוי להשפיע על המשך קריירה בתחום, שהוא אמנם מבוקש ואטרקטיבי, ללא בדיקה האם זה הכיוון שלי בחיים.

כשאנחנו בוחנים מהם המניעים של אנשים שעושים שינוי מקצוע בגיל 40 וגם שינוי מקצוע בגיל 50, נמצא שבמקרים רבים, הבחירה הראשונה הושפעה משיקולים של כדאיות, כלומר הליכה למקצוע שהוא "בטוח" מבחינת ביקוש לעבודה בתחום, תנאי שכר ,סטטוס וכו'. ככלל, אנחנו מאד מושפעים מלמידה שצברנו בחיים לגבי מה "נכון", מה נחשב" ומה "מקובל", מאידך, נטיות הלב שלנו, ההעדפות, הרצונות הסמויים, שמקבלים פחות לגיטימציה, נדחקים הצידה מפני השיקולים המעשיים.

חיים מנהל עבודה בתעשייה ביטחונית

חיים החל לעבוד במפעל תעשייה ביטחונית כפועל ייצור, זמן קצר לאחר השחרור מהצבא. חיים היה עובד מסור ואחראי, הוא עבר קורסים במסגרת החברה, אבל לא פנה ללימודים אקדמאים. חיים התקדם במקום העבודה והגיע לתפקידי ניהולי כמנהל עבודה ומנהל אגף.

כאשר חלה ירידה משמעותית בהיקף המכירות של החברה, היא נאלצה לקצץ משמעותית בכוח האדם וגם חיים היה בין מאות העובדים שנאלצו לפרוש. וכך, בגיל 52, חיים הגיע אלי לייעוץ במסגרת הליווי שהחברה הציעה לעובדים שנאלצו לפרוש.

בתהליך הייעוץ הובהר שחיים לא היה שבע רצון בתפקיד הניהול שמילא. כאדם אחראי ומצפוני, הוא שאף לביצוע מיטבי של העבודה, אבל הוא התקשה להניע את עובדיו לתפקוד שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים שלו. מה שהוא יכול היה לדרוש מעצמו, הוא התקשה לדרוש מעובדיו.

וכך, במהלך השנים חיים התמודד עם לחצים הולכים וגוברים, עד כדי עלייה בלחץ הדם ובעיות שינה. מתוך השאלונים ובמהלך השיחות, התברר שחיים מאד מתחבר עם נגרות. הוא עסק בנגרות לסירוגין כתחביב ובנה רהיטים לביתו ועבור חברים.

כשהצעתי לחיים לשקול האם ירצה להפוך את התחביב למקצוע, התגובה הראשונית הייתה של ספקנות וחששות. חיים ביטא חשש שהוא מבוגר מדי להתחלה חדשה ופסימיות לגבי הסיכוי שיוכל להצליח כנגר עצמאי. בתהליך הייעוץ, שקלנו גם אלטרנטיבות, אבל יותר ויותר התבהר ללחיים שנגרות ועבודות עץ הם הדבר האמיתי עבורו והוא חש רצון להשלים קורס נגרות, לפתח את המקצועיות שלו ולנסות להשתלב בהמשך בנגריה שמייצרת ריהוט מיוחד

קבלת ההחלטה אחרי הבהרה של הרווחים והמחירים, היתה תהליך משחרר ויצרה אצל חיים תחושה של הקלה ושמחה, כי הוא איפשר לעצמו ללכת עם הרצונות והחוזקות שלו – לייצר במו ידיו, לעשות עבודה מדויקת ואסתטית ולשמח אנשים בתוצר שלו.

ברור שלסביבה של המשפחה יש תפקיד ברור בהפנמה והקיבוע של השיקולים החשובים בחיים. וכך, החשש לאכזב, או לא לעמוד בציפיות של ההורים, משפיע על קבלת החלטות ובחירת קריירה גם כשאנחנו כבר לא ילדים. וכך ההחלטה ללכת על מקצוע "בטוח", שיקבל אישור מהסביבה, מביא בסופו של דבר להחלטה שיש בה ויתור על מימוש עצמי.

ואז, אי שם באמצע החיים, מתחילים לבצבץ ספיקות, רצונות כמוסים עולים מעל פני השטח, מופיעות מחשבות "כפירה" לגבי דבקות במקום העבודה ואף במקצוע. מה ההסבר לתופעה הזו?

המחצית השנייה של החיים

ד"ר דניאל בקר, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט, מתאר בספרו "כשאדיפוס גדל – הפסיכולוגיה במחצית השנייה של החיים"  את ההכרה שמופיעה אי שם באמצע החיים שהזמן שלנו מוגבל, שסופיות החיים היא דבר ממשי. גם אנשים צעירים יודעים שבסוף כולם מתים, אבל, אצלם הידיעה הזו קיימת אי שם בנבכי התודעה , אולם היא מרוחקת והיא אינה מוחשית עבורם, אין לה השלכות על ההווה, על קבלת ההחלטות.

המודעות לכך שמעשית הזמן שלנו מוגבל, היא המאפיין של המעבר למחצית השנייה של החיים.

"המחצית השנייה של החיים" אינה הגדרה של גיל, המעבר הזה עשוי לקרות בגיל 40 ,45 ,50 ואף 60, הוא עלול לא לקרות כלל, אצל אנשים שמעדיפים "לא להתבגר" ולהדחיק מחשבות על משמעות החיים.

כשמישהו שקרוב לנו נפטר, אנחנו רואים מול עינינו חיים של אדם שתמו ומהרהרים באופן בו הצליח אותו אדם לממש את עצמו ולחיות חיים שלמים ואז, יתכן שנחוש טלטלה ונחשוב מה אנחנו רוצים להספיק ומה חשוב לנו…וכך, כאשר אותו אדם בגיל 43, או , 53 מקדיש יותר תשומת לב לייחודיות שלו כבן אדם, הוא עשוי לחפש את הדרך שלו. זו עשוייה להיות קריירה חדשה, אבל גם שינוי אחר בסדר העדיפות האישי – במשפחה, בפעילות פנאי, במקום המגורים, בהתפתחות אישית, בהתנדבות.

יש יותר מדבר אחד שאני יכול לעשות בחיים האלו
המהות של המעבר למחצית השנייה של החיים הוא הצורך להשיג משמעות, לזהות מה חשוב לי בחיים, לבחור הפעם מה אמיתי בשבילי, מה עוד אני רוצה להספיק ולעשות בחיי. ולכן שינוי מקצוע בגיל 40 או שינוי מקצוע בגיל 50 +, הוא תוצאה אפשרית של השלב החדש בחיים. לעתים הרצון לשינוי בא על רקע של אי מימוש עצמי ורצון לאפשר לעצמי לבטא יכולות וחוזקות שלי, מה שלא עשיתי עד עכשיו. (ראה בסוף המאמר דוגמה של שאלון שבוחן צרכים אישיים בתחום העבודה)

מאידך ,לעתים, גם אנשים שהצליחו לממש את עצמם ונהנו מקריירה משמעותית, חשים רצון לעשות עוד משהו משמעותי, הקשור לנטיות התעסוקתיות שלהם ולערכים שלהם וכך נראה למשל אנשים, שהצליחו בעסקים והגיע ולהישגים מגלים רצון חזק לעבוד במגזר הציבורי ולתרום לחברה, או אף לנהל עמותה חברתית ולהביא עימם את כל הניסיון שצברו.

נראה, אם כך, שהתשובה על השאלה מהם המניעים של אנשים שעושים שינוי מקצוע בגיל 40 או גם שינוי מקצוע בגיל 50, היא לעתים "תיקון טעות", שנעשתה ללא בחירה אמיתית, מתוך רצון להגיע למימוש עצמי, אבל, יש שמגיעים לשנוי מתוך ההכרה שהחיים הם סופיים ו"יש בי רצונות נוספים וחלומות שאני רוצה לממש".

התמודדות עם לחצים ושחיקה
שחיקה בעולם ההיטק

מה תוכל לקבל בקריירה 360?

הגשמת חלום ישן או שינוי קטן שעושה הבדל גדול: קריירה שניה!

מטרת התהליך הייעוצי היא לסייע לך לגלות את המצפן שלך, את סוג העשייה שאיתה אתה מתחבר ושמאתגרת אותך, כדי לאפשר לך להשיג קריירה שנייה שאיתה תהיה שלם עם עצמך. עם זאת, עצם הבחינה של הרעיון לפנות לקריירה שנייה באמצע החיים, מעורר בדרך כלל תקווה ואנרגיה חדשה, אך גם חשש ודאגה מהשינוי. היציאה מאזור הנוחות ,המוכר (לטוב ולרע) אל אזור של אתגר חדש כולל בתוכו מרכיב של חוסר ודאות וסיכון. לכן, חשוב במיוחד שההחלטה על שינוי תקריירה תתקבל בתהליך שבודק את ההתאמה של הכיוון החדש הן לנתונים האישיים של האדם והן למציאות של עולם העבודה. החלטה שמתקבלת בעקבות תהליך כזה, תאפשר יציאה לדרך החדשה ממקום יותר מגובש ומבוסס, מה שבוודאי יקל על ההתמודדות.

כאשר אתה מגיע אלינו לקריירה 360 כדי למצוא את עצמך בקריירה שנייה שתיתן מענה טוב יותר לצרכים שלך, נעזור לך, בשלב ראשון, לזהות ולהבין את מהות השינוי שאת/ה מחפש/ת – מהם הכישורים שאתה מבקש לממש, מהן החוזקות שלך – התכונות הטובות שהמימוש שלהן יתן לך תחושה של אתגר, של סיפוק ומשמעות, שאותם תמצא בקריירה שנייה. נברר מהן הנטיות וההעדפות התעסוקתיות שלך– מה מעניין אותך בעולם העבודה. נזהה מהם הצרכים הרגשיים שלך ומאידך, נכיר גם את החסמים, המחסומים הרגשיים, שמנעו ממך בעבר לממש את עצמכם.

האתגר של קריירה שנייה באמצע החיים, בגיל 40 ו 50, נושא עימו סיכוי להתפתחות אישית, להשגת סיפוק ותחושה של אתגר. יחד עם זאת, אפילו הצעד הכי קטן בדרך החדשה לעבר קריירה שנייה מעורר חששות. יש כאן יציאה מאזור הנוחות של המקצוע, מקום העבודה, הסביבה הפיזית והארגונית שאליהם התרגלנו. השינוי מעורר מתח סביב חוסר הודאות והעמימות  שמופיעים, כאשר אנחנו שוקלים שינוי והתחלה חדשה. כך, שיש כאן תקווה, שמחה ואנרגיה חדשה בצד חששות  מהלא נודע, מהאפשרות שלא נצליח ונצטער על שעזבנות את אזור הנוחות שלנו. בתהליך הייעוץ נבהיר את הספיקות והחששות, נבחין בין חסמים סובייקטיביים ,לבין קשיים אובייקטיביים בבחירה החדשה. נסייע לך להבין מהם הרווחים שתפיק משינוי, מהם המחירים שלו והאם בחירה בקריירה שנייה תהייה נכונה עבורך. כמו כן, נסייע לך בהדרכה כיצד לצאת לדרך החדשה, עם כל הידע, הניסיון והתובנות שצברת עד כה.

חשוב לציין ששינוי תעסוקתי אינו תמיד דרמטי ואינו מתבטא ב"התחלה מאפס". רבים מבין אלו שבחרו בקריירה שנייה, בחרו לשלב בין הניסיון שצברו, ההשכלה והידע שרכשו, לבין שינוי. לפעמים מה שנראה כשינוי קטן יחסית, עושה הבדל גדול בעשייה ובשביעות הרצון. וכך, לדוגמה, מי שעבד כאיש מקצוע – כלכלן או איש מחשבים, שעסק בנתונים וישב מרבית שעות היום מול מסך מחשב, עושה שינוי לתפקיד של מורה, מדריך או יועץ שעובד עם אנשים באותו תחום שבו עבד, אבל משנה את הפעילות העיקרית שלו מעבודה עם נתונים, אל עבודה עם אנשים וכך עשוי לממש עצמו ולהרגיש שהתחיל בחיים חדשים.

ענת, כלכלנית בבנק

ענת פנתה ללימודי כלכלה ועם סיום הלימודים התקבלה לעבודה בבנק גדול. לאחר מספר תפקידים התחלתיים, הגיעה ענת לתפקיד אחראית אשראי, שבו טיפלה בבקשות להלוואות.

תפקיד שדרש רמה גבוהה של אחריות. למרות שהתפקיד נחשב כמקצועי עבור כלכלנים, ענת חשה חוסר סיפוק בעבודה והתחילה לתהות האם הגיעה למקצוע הלא נכון. כשהגיעה אלי לייעוץ ,יכולתי להתרשם שענת היא אישה צעירה והישגית, שהיה חשוב לה להוכיח את עצמה ולעמוד היטב בציפיות.

היא הרשימה אותי בפתיחות שלה וניכר היה שהיא ניחנה בתקשורת טובה ובגישה אמפטית. ואכן בתהליך הייעוץ עלה שמפגש ואינטראקציה עם אנשים הוא צורך חזק של ענת, מה שלא התאפשר לה לממש בתפקידה בבנק, שכלל בעיקר עבודה מול נתונים מאחורי הקלעים.

כשבדקתי עם ענת האם יש תפקיד אחר בבנק שאותו הייתה שמחה למלא, היא העלתה כאופציה לעבור לתפקיד של יועצת השקעות, שבו החלק השירותי והייעוצי הוא מרכזי.

היא אף בדקה אם השינוי יהיה אפשרי במקום העבודה שלה וכאשר קיבלה אישור לכך, חשה שעשתה שינוי קטן, שעשוי לאפשר לה רמה גבוהה בהרבה של סיפוק ועניין.

עם זאת, בהחלט יש אנשים שנושאים עימם חלום ומחפשים שינוי דרמטי יותר ומעדיפים התחלה חדשה, שאינה המשך כזה או אחר של הקריירה הראשונה. בתהליך הייעוץ נבחן יחד איתם את ההתאמה שלהם אל השינוי המיוחל, מבחינת הכישורים והחוזקות שלהם וגם מבחינת תמונת המצב של התחום החדש במשק או בשוק העבודה.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

מה קורה בתהליך הייעוץ?

שינוי קריירה באמצע החיים יד ביד עם מומחה

בתהליך הייעוץ יש שילוב של שיחזור של חוויות והתנסויות במהלך הפגישות, עם שימוש בכלים מובנים כמו שאלון נטיות, או מבחני כשרים. אבל השימוש בכלים אלו הוא אינדיבידואלי, בהתאם לצורך ונקבע אחרי ראיון ההיכרות. סביר שאציע לחייל משוחרר לבצע מבחני כשרים, היות שהוא עדיין לא התנסה בעולם העבודה ואינו מכיר את הכישורים שלו, לעומת נועץ מבוגר יותר ששוקל שינוי קריירה באמצע החיים, שצבר התנסויות משמעותיות בעולם העבודה ולכן, אצלו הצורך במבחנים אינו מובן מאליו ולכן ניתן לוותר עליהם.  במהלך הפגישות, נאפשר לך לזהות את אופי העשייה שאליה אתה נמשך, נאפשר לך למידה מתוך התנסויות שצברת  בשנות העבודה. תוכל להבין אילו חוויות של הצלחה וסיפוק צברת ואותם תרצה להרחיב ,בצד זיהוי קשיים ולחצים שמהם תרצה להימנע. נשתמש במשימות של יצירתיות ודמיון ,כדי להציף תובנות ורגשות שהצטברו. נעזור לך לשחרר חסמים ולהרחיב את הרשות הפנימית לבחור את הדרך שלך.

אחרי שזיהינו ומיקדנו את התובנות לגבי הנתונים האישיים שלך והרחבנו את הידע העצמי שלך (מה שחיוני ומשמעותי גם כצידה לדרך להמשך החיים), נבחן איתך את אפשרויות התעסוקה שקיימות בתחום שזיהינו כנכון בשבילך.

תוכל לדעת מהן הדרישות של השתלבות במקצוע שמושך אותך, מה תצטרך ללמוד ומהם השלבים שמצפים לך בהמשך הדרך. נוכל להדריך אותך איך לחפש עבודה במקצוע החדש, איך תוכל לשווק את עצמך באמצעות שילוב של הנסיון וההתפתחות שרכשת ולמנף אותם לטובת המשך הקריירה שלך.

לסיכום, נועץ שמבקש לבחון שינוי קריירה באמצע החיים, יוכל להבין מהי הדרך שהיא הנכונה עבורו, כאדם וגם לקבל תמונה מוחשית של המציאות של שוק העבודה בתחום שבו הוא מעוניין, כדי שהסיכוי לממש את השינוי ולהשיג הצלחה יהיה גבוה ככל שניתן.
אתאר שני מקרים של יציאה לדרך חדשה, שאפשרה מימוש עצמי

שלומית

שלומית (38) היתה מורה לחינוך גופני בבית ספר יסודי.

היא זכתה להערכה ואהדה ומצאה סיפוק בעבודתה ,אך הרגישה יותר ויותר צורך בהתחדשות ובמימוש של רעיונות ויוזמות, שיכלה לממש רק באופן מוגבל בבית הספר. שלומית שילבה בשיעורים שלה פעילות של טיול בטבע, שכללו גם ריצה וגם התבוננות וחיבור עם הסביבה של הטבע.

היא ידעה לומר שהייתה שמחה להפוך את הפעילות בטבע לתכנית בקנה מידה משמעותי, הן במסגרת שינוי כולל במתכונת של השיעורים לחינוך גופני והן כייזמות עסקית שלה. שלומית הרשימה כאישה כריזמטית, יצירתית, ואותנטית עם יכולות השפעה. היא אף סיפרה על התעניינות משמעותית מצד אנשים וגופים שהתרשמו ממנה ומהתכניות שלה ורצו להתחבר איתה כמובילה של ההפעלה של הילדים בטבע.

אולם לשלומית היו חסמים שהקשו עליה לממש את היוזמה שלה, שהתבטאו בספיקות עצמיים, בפסימיות וקושי לצאת מאזור הנוחות. בתהליך של אימון אישי, שלומית למדה לתת לגיטימציה לרצונות שלה, לרכוש ביטחון ביכולת שלה לעמוד בציפיות של אנשים שגילו עניין בעשייה שלה ולהאמין שהתכנית שלה היא הדבר הנכון עבורה. השינוי הרגשי והתפיסתי שעברה, אפשרו לה לצאת לאזור מאתגר ולממש את החלום שלה. אכן שינוי קריירה באמצע החיים.

שחיקה בעולם ההיטק
ניהול זמן וקשיי התארגנות

עינת

עינת (42) הייתה עורכת דין מצליחה בתחום הפלילי. היא מלאה תפקידים משמעותיים הן בסקטור הציבורי והן כשותפה במשרד גדול במיגזר הפרטי. אולם התחילה להצטבר אצלה שחיקה מהעבודה התובענית ורווית הלחצים והופיעה תחושה שהלכה והתחזקה, של סלידה מהמאמץ המקצועי והאישי להגן על נאשמים ולחלץ אותם מעונש. תחושת השחיקה הובילה אותה לפנות לייעוץ.

בתהליך הייעוץ בלטו הצורך של עינת והנטייה שלה לתת מעצמה לחברה ולהיות מעורבת בעשייה שהמהות שלה חברתית. 

בלטו גם הצד המשימתי – ביצועיסטי שלה וההישגיות שלה, שאפשרו לה לעמוד בהצלחה באתגרים לאורך הדרך. התברר יותר ויותר שהחיבור האמיתי של עינת הוא עם עשייה חברתית, שתאפשר לה לממש את יכולות התקשורת והביצוע הגבוהות שלה בעשייה שהמשמעות שלה היא תרומה במקום חברתי. ההתלבטות של עינת הייתה סביב החשש "לזרוק" את הקריירה היפה שעשתה כעורכת דין פלילי, עבור מה שנראה תחילה כ"גחמה".

גם כאן, תהליך הייעוץ אפשר רשות פנימית להתייחס לרצונות והעדפות אישיות ו"ללכת עם הלב". ואכן עינת הצליחה לעניין עמותה חברתית גדולה ביכולות שלה, עברה תכנית הכשרה ונכנסה לתפקיד משמעותי, שהלהיב אותה ואיתו הייתה שלמה.

המשותף לשני המקרים שתוארו הוא  אי השלמה עם תופעה של שחיקה וויתור על סיפוק ותחושת משמעות.

אם כך ,שינוטי קריירה באמצע החיים התאפשר, עם ההשגה של לגיטימציה לרצונות אישיים, לחוויה של סיפוק ומשמעות ועיבוד החששות לעזוב איזור נוחות לטובת עתיד מושך, אך גם שמאופיין באי ודאות.

מה החלום שלך? מה אתה אוהב לעשות באמת?!

עוד מאמרים בתחום ייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה ראשונה

מתלבטים איזו עבודה מתאימה לכם יותר? מתקשים להחליט מה יותר חשוב- הכסף או העניין? התחלתם ללמוד וגיליתם שאתם לא אוהבים את מה שאתם לומדים? תקועים בחיפוש עבודה? זקוקים להכנה למבחני מיון? מרכז קריירה 360° הוקם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחומי העבודה והקריירה. המרכז הוקם כדי לתת לכם מענה בכל נושאי התעסוקה- החל מבחירת מקצוע, דרך התמודדות עם אתגרים במקום העבודה תכנון הקריירה והקידום שלכם לטווח ארוך ועד לקריירה שנייה. אני מזמין אתכם לקבל תשובה מלאה לשאלה הפרטית שלכם!

הכנה לתהליכי מיון

בדרך כלל, מועמדות לתפקיד כרוכה בתהליך מיון כלשהו, לעתים ראיון יחיד ולעתים תהליך מיון ארוך יותר כמו מרכז הערכה. אצל רבים, הציפייה להתקבל לתפקיד ,כרוכה בחששות מהריאיון/מרכז ההערכה, במתח ובירידה ביטחון העצמי. הסיטואציה של ראיון או מבחן מיון אחר מאופיינת בחוסר וודאות, אין אפשרות להתכונן באופן שיאפשר שליטה במצב. אנחנו לא יודעים מה ישאלו או עם אלו משימות נדרש להתמודד ולכן מופיעה תחושת המתח . העזרה שתקבלו בקריירה 360 מתמקדת בהכנה נפשית, דרך הבנה של הרצונות והמניעים של המועמד (מעבר לרצון המובן להתקבל לתפקיד ולהימנע מכישלון). אנחנו נאפשר גיבוש פנימי וחיבור עם התפקיד שבו המועמד מעוניין ועם היכולות שלו, כך שהשיווק העצמי שלו יבוא ממקום אותנטי ומשכנע והוא יוכל למצות את הנתונים האישיים שלו באופן מיטבי

אימון אישי בעולם העבודה

ההתמודדות שלנו עם האתגרים, עם הציפיות מאיתנו ועם הציפיות שלנו מעצמנו סביב הצלחה, יוצרות לעתים לחצים ומתחים. המוטיבציה וההישגיות הן אלו שמאפשרות הצלחה, אך גם עלולות לגבות מחירים רגשיים, שמתבטאים בתחושת מתח ומצוקה וחשש מכשלון. נסביר כאן את התופעה של לחצים בעבודה אצל שלש קבוצות: עובדים בחברות הייטק, מנהלים, ומורים. נתאר את הדרך שבה נסייע להם בהתמודדות שלהם, כדי להשיג הצלחה ורגיעה. כמו כן, תוכלו להבין כיצד תהליך האימון יאפשר רכישת מיומנויות והתפתחו אישית שתתרום להצלחה בתפקיד ולתחושת הרווחה האישית.

ייעוץ קריירה שניה

מרגישים שחיקה? ריקנות? שוקלים לעשות שינוי בקריירה? מתלבטים האם להיות שכירים או עצמאים? רוצים להרגיש מוערכים ומסופקים? להגיע לעבודה עם חיוך? מתלבטים מה לעשות לאחר הפרישה? מרכז קריירה 360° הוקם עבורכם ע”י אורי מוזס, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעל נסיון והצלחות רבות בתחום. אנו נמצאים במקום העבודה הרבה יותר שעות מאשר עם המשפחה או החברים. לעבודה יש יכולת השפעה משמעותית ביותר על ניהול חיים מאושרים ומלאי סיפוק. קריירה שנייה מאפשרת הפקת לקחים מניסיון העבר ופתיחת פרק חדש ומספק בחיים. לכן, חשוב שתקבלו תשובות לשאלות שלכם!

סיפורי הצלחה 

לקוחות משתפים

לכל חברה יש סיפור 

מי אנחנו

היעד של מרכז קריירה ˚360 היא סיוע לאנשים בפריצת דרך להשגת מיצוי עצמי בעולם העבודה. וכן, העצמה והנחייה של אנשים שחווים קושי ותסכול בהתמודדות שלהם במקצוע, בתפקיד ובארגון, או בחיפוש דרך לשינוי בקריירה.

המרכז הוקם על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שיתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה.

 
small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות