ייעוץ תעסוקתי למעוניינים להשתלב בחברות הייטק

ייעוץ תעסוקתי למעוניינים להשתלב בחברות הייטק

האם זה מתאים לך?

עבודה במקצועות ההייטק, מתאפיינת בעיסוק במידע, בנתונים ובדרך כלל בשעות עבודה רבות מול מסך מחשב. עבודה בתחום החומרה וניהול רשתות כוללת גם עיסוק בטכנולוגיה. לפני קבלת החלטה תעסוקתית ,חשוב לברר באיזו מידה סוג העבודה והתפקיד נכונים עבורי. גם כאשר ישנם שיקולים ריאליים של כדאיות (ואכן עבודה בתחום ההיטק היא ,בדרך כלל מתגמלת). לכן, חיוני עבור כל אחד להתבונן פנימה ולהבין האם עבודה בחברות הייטק תואמת את הכישורים שלי, את החוזקות שאותן אני רוצה לממש, מהן הנטיות וההעדפות התעסוקתיות שלי ,האם יהיה לי סיפוק מעבודה אינטנסיבית מול מחשב, האם זה חשוב עבורי, האם זה מתאים לאישיות שלי. לדוגמא, אם אני מעדיף לעבוד בסביבה דינמית, בעבודה שיש בה אינטראקציה רבה עם אנשים, ניידות ויצירתיות, ספק אם עבודה בתחום התוכנה תתאים לי.

האם כדאי לחפש לבד ,או לפנות לחברות השמה?

חיפוש עצמאי מתאים יותר לבעלי רקע, היכרות וניסיון בעבודה בתחום ההיטק. לאלו שמעוניינים להשתלב בחברות הייטק ללא רקע מוקדם, עדיף לחפש באמצעות חברות השמה, שלהן היכרות טובה עם התפקידים ומאפיניהם ועם דרישות התפקיד, כך שהפונה יוכל לקבל הכוונה לאיזה תפקיד עדיף לפנות ובאיזו חברות סיכוייו להתקבל גבוהים יותר.

האם השתלבות בחברות הייטק אפשרית ללא תואר אקדמי?

כניסה לתפקידים בכירים בתחום התוכנה אפשרית בדרך לבעלי תואר רלוונטי. אולם לימודי תעודה מאפשרים כניסה לחברות הייטק בתפקידים מגוונים: מקצועות סיסטם ותשתית, פיתוח אפליקציות, שיווק באינטרנט וקידום . QA, Data Analyst, SAPאתרים, ניהול רשתות , הטמעת מערכות מידע,

כיצד לשפר את הסיכוי לקבלת התפקיד

כאשר מדובר בכניסה לעולם ההיטק ואין ניסיון בתפקידים קודמים, חשוב להציג בפני המעסיק התנסויות שיש לך ושקשורות לפעילות שנעשית בתפקיד. למשל להציג פרוייקט שעשית במהלך לימודים, או עבודה יישומית לצורך למידה והתנסות. זו יכולה להיות עבודה גם שעשית עבור חברים, שכנים או משפחה.

חשוב לשפר את המיומנויות והידע שיש לך ושקשור לתחום שבו אתה רוצה להשתלב. לצורך זה כדאי ללמוד בקורס רלוונטי, או דרך האינטרנט, או באחת המכללות. חשוב מאד להכיר את התחום ואת התפקידים הרלוונטיים, כדי שתוכל להפגין בקיאות והתמצאות ותאפשר תחושה שאתה יודע לאן מועדות פניך.

כמו כן, חיוני לשפר את הניראות שלך ברשתות כמו פייסבוק ולינקד אין, מאחר שמעסיקים בודקים בדרך כלל את הפרופיל של המועמד.

ייעוץ תעסוקתי למתענינים בהייטק

 

כתיבת קורות חיים

הכתיבה צריכה להיות מדוייקת ובהירה, על מנת להקל על הקורא לקבל תמונה ברורה לגבי המידע החיוני. אין צורך לפרט תפקידים של עבודה זמנית, שכלל אינה קשורה לתפקיד המבוקש. לעומת זאת, נכון יהיה להרחיב בחלק שרלוונטי לתפקיד, כמו פרוייקטים שביצעת בהצלחה, נושאים שלמדת ובהם אתה מתמצא

כדאי להוסיף בראש דף קורות החיים,פיסקה "שיווקית", שבה, בנוסף לעובדות שמציגים בדף קורות חיים ,תוכל להציג את הרצון והמוטיבציה שלך להיכנס לתחום, את התשוקה שלך ללמוד ולהתפתח וכן להציג הצלחות ומשובים שקיבלת על עשייה שלך, או על הצטיינות בלימודים.

הכנה לראיון עבודה

מומלץ להגיע לראיון עבודה אחרי שבדקת עם עצמך את העמדות והתחושות שלך לגבי המועמדות:
חשוב שתבהיר לעצמך מה יאפשר לך התפקיד, במידה שתזכה בו, מעבר לביטחון תעסוקתי. למשל, האם אתה אכן אוהב את העשייה שמצפה לך? האם היא תיתן לך סיפוק? תחושת אתגר? האם יש לך מוטיציה חזקה ללמוד ולהעמיק בתחום? האם אתה יכול להציג תכנית לטווח הבינוני והארוך – לאן תרצה להתפתח. במידה שיש לך תחושת מעורבות ועניין אמיתי בעשייה שישנה בתפקיד ,חשוב שתבטא אותה באופן ברור וגלוי.

לעתים קרובות המראיין מבקש: "ספר לי על עצמך". מומלץ להכין הצגה עצמית קצרה ,שבה אתה מנצל את ההזדמנות לאפשר למראיין להכיר אותך ולספר באופםן פתוח על מה שחשוב בחיים שלך, גם מעבר להיבטים של לימודים וניסיון בעבודה. הצגה עצמית אקטיבית ושלמה מעידה על ביטחון עצמי ויכולת לניהול עצמי.

מובן שחשוב להכין עצמך לשאלה מה עשית בתחום ולשחזר התנסיויות רלונטיות בעשייה ,בלימודים פורמליים ולמידה עצמית, כדי שתוכל להציג אירועים מוחשיים.

במידה ותצטרך להתמודד עם שאלות מקצועיות ,חשוב להציג התמדה ואי ויתור בהתמודדות עם בעייה שהוצגה בפניך. במידה שאתה מתקשה להגיע לפיתרון, מותר לך לשתף בקושי שלך, אבל עדיף לא לוותר ולהראות נחישות ויכולת התמקדות, שהן בדרך כלל חיוניות גם בתפקיד שמצפה לך.

חשוב לזכור שלא תמיד ניתן לזכות בתפקיד שהוא היעד האמיתי שלך. לעתים נכון יהיה להגיע ליעד באופן הדרגתי, באמצעות קידום בתוך הארגון מתפקיד התחלתי ,שבו תוכל להוכיח יכולות ולהגיע למטרה בהמשך הדרך.

יתרונות הסיוע של אורי מוזס

מרכז קריירה ˚360 מיסודו של אורי מוזס מסייע לפריצות דרך בהשגת מיצוי עצמי בעבודה, העצמה והנחייה למי שחווים קושי ותסכול בהתמודדות במקצוע, בתפקיד או בארגון.

האימון האישי מעוגן בהנחות היסוד של הפסיכולוגיה ההומניסטית והקוגניטיבית.

המרכז מסייע לשלב בין נקודת המבט הפרטית, זו של העובד או המנהל, עם נקודת המבט של המסגרת הארגונית, שלעתים נמצאות בקונפליקט.

אורי מוזס הוא בעל תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מהאוניברסיטה של מדינת טנסי, ארה"ב. הוא מוסמך ב-NLP באימון אישי ועסקי, ועסק בפסיכולוגיה ארגונית במכון אדם מילוא, בצה"ל ובשב"ס.

האתגר של אורי מוזס הוא לתרום לך להשגת שביעות רצון במעגל העבודה.

אם אתה חש שאינך ממצה את יכולותיך האמיתיות ואינך מוצא דרך להשיג את מטרותיך במקצוע או במקום העבודה.

אם אתה מתקשה להחליט מהו הכיוון התעסוקתי שנכון עבורך, אראה כאתגר אישי את הזדמנות לסייע לך למצוא את הנתיב שנכון עבורך.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות