שיפור מיומנויות ניהול

ישנם מנהלים מצליחים, שזוכים להערכה רבה ועדיין "סוחבים" איתם מגבלה, שמפריעה להם למצות את תפקידם באופן שלם.

זה דומה לשחקן טניס מצטיין, ששולט היטב בסוגי החבטות וגם ההגשה שלו מושלמת, אבל הוא חלש ליד הרשת. הוא בדרך כלל מנצח, אבל הוא משלם מחיר על החולשה שלו.
כבר הזכרתי את מרחב הדרישות הגדול ממנהלים. הם נדרשים ליכולות קוגניטיביות, למשימתיות, לאינטיליגנציה רגשית טובה, לסמכותיות ואסרטיביות. כמעט בלתי נמנע מצב שבו אצל מנהל קיים פער במיומנויות הניהול שלו, בין צדדים חזקים לחלשים יותר. כבר אמרנו שאימון אישי שואף בדרך כלל להעצים את המנהל, תוך התבססות העל נקודות החוזקה שלו. אבל, חיזוק המיומנויות איו דורש ממנו להתמקד דווקא בצדדים חלשים שלו. אדרבא, שיפור המיומנויות מאפשר לו להישען על המשאבים הטבעיים שלו, תוך שיפור והעשרה של המיומנות, בהתאם לסגנון הניהולי שתואם את אישיותו. לדוגמא, מנהל שמפריע לו שעובדים שלו מאחרים לעבודה ונוהגים לנהל שיחות סרק בטלפון, אך מתקשה לשנות את ההתנהגויות הלא רצויות של עובדיו. באימון, לא אנסה לשנות את אותו מנהל למנהל אסרטיבי, אם הוא מנהל לא סמכותי, ללא נוכחות חזקה, אלא בולט בגישת רצינית לעבודה, תובענות עצמית, שמסתירה רגישות פנימית וצורך לעבוד באווירה נעימה. עם מנהל כזה, האימון יתמקד ביכולת שלו לנהל את עובדיו דרך היכרות איתם, הבנה שלהם והשגת שיתוף פעולה באוירה חיובית, הוא יתאמן על שיפור המיומנות שלו בהעברת משוב מעמיק ואמיתי, מבלי לרכך את המסרים, אך באופן שיתקבל על ידי העובד ויניע לשינוי.

מיומנויות ניהול שעונות על צרכים של מנהלים הן:

  • הטלת משימה וביצוע מעקב.
  • קיום שיחת משוב תקופתית.
  • ניהול ישיבות ודיונים.
  • איסוף ומיצוי מידע לצורך תכנון וקבלת החלטות.
  • בקרה והפקת לקחים ארגוניים.
  • העברת מסרים והכנת ניירות עמדה
  • השגת שיתוף פעולה מעמיתים

מה קורה בתהליך האימון?

לעתים קרובות נעשה שימוש במשוב עמיתים, שנותן תמונה ריאלית של תדמית המנהל ,דהיינו, כיצד הוא נתפס על ידי עמיתיו. נעשה בירור של אופי המגבלה – האם היא נובעת מחוסר ידע? מקושי רגשי? מעמדה שיפוטית/מסתייגת?
נבדקת עם המנהל הצעה לדפוס התנהלות אלטרנטיבי, שעשוי להשיגת תוצאות טובות יותר במציאות הארגונית הקיימת. נבנית תכנית אימונית של התנסות בשטח וניתן ליווי להתמודדות של המאמן ביישום המיומנות החדשה. התהליך אינו טכני, תמיד עולות במהלך ההתמודדות תובנות לגבי ההתנהלות שלנו מול הסביבה, התגובות הפנימיות שלנו ותגובות הסביבה כלפינו.

אם החלטתם לשפר את דפוסי הניהול שלכם, אני נמצא כאן עבורכם לייעץ, לאמן וללוות, התקשרו אלי וביחד נמצא את הדרך.
אורי מוזס טל': 054-7220198

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות