שינוי קרירה

שינוי קרירה

האם אתם שחוקים ואיבדתם עניין בעבודה?
האם אתתם מרגישים שעמום? ריקנות? מרגישים שאתם חוזרים על עצמכם?
האם אתם חושבים שאולי בחרתם במקצוע הלא נכון?
מאידך, יתכן שמצאתם ענין רב בעבודתכם עד היום, אבל השיא כבר מאחוריכם ויש לכם חלום תעסוקתי שאתם רוצים להגשים?

בניגוד לאמונה שלכל אחד יש מקצוע ש"אליו הוא נועד", אנשים יכולים להצליח במקצועות שונים.

כך שגם מי שהשיג הצלחה במקצוע שרכש וחש בצורך בשינוי, יכול לצפות קדימה באופטימיות לפרק ב' מוצלח. ודאי שמי שהבחירה הראשונה שלו אינה עונה על ציפיותיו, אינו אמור להשלים עם הקיים, אלא לאפשר לעצמו להגיע למקצוע שמספק ומאתגר אותו.

אנשים צעירים, בתחילת הקריירה הראשונה מקבלים החלטות תעסוקתיות שמושפעות במידה רבה משיקולים פרקטיים, מנורמות ולחצים גלויים או סמויים מצד החברה והסביבה הקרובה, מה שמונע מהם תהליך של חקירה פנימית ואיסוף מידע לגבי מקצועות שאותם הם רואים כאטרקטיביים. תהליכים כאלו מאפשרים בחירה משמעותית ואותנטית במקצוע שמתאים ונכון עבור הפרט. לכן, במהלך שנות העבודה, במידה שקיים פער בין הצרכים של הפרט, הכשרונות שלו וההעדפות התעסוקתיות שלו, לבין מה שהמקצוע והעבודה שלו מאפשרים לו, הוא ירגיש שחיקה ואי שביעות רצון מתגברת. יתכן שפער כזה ימנע הצלחה, בוודאי שהוא ימנע התפתחות ומימוש עצמי משמעותי.

לאנשים צעירים, שלא חווים הצלחה וסיפוק במקצועם, שינוי קריירה מציע הזדמנות להתנסות חדשה, למימוש עצמי משמעותי יותר ואפשרות ל"תקן" בחירה לא מוצלחת ואת החוויה המצטברת בעולם העבודה של הפרט. החלטה אישית כזו דורשת אומץ ונחישות. לא קל לוותר על מקצוע שנרכש ועל השכלה אקדמית או מקצועית שנרכשו בעמל רב.

בתהליך האימון:

תוכלו ראשית להפיק לקחים מהקריירה הראשונה, לזהות את ההתנסויות והחוויות החיוביות ולכל אדם יש התנסויות חיוביות, גם כאשר הקריירה הראשונה נתפסת כלא מוצלחת. לפני הפניית המאמצים להמשך עבודה, חשוב לאפשר סגירה של הפרק הראשון- הקריירה הראשונה. לעתי ם קרובות יש קושי לאנשים ששוקלים שינוי לגייס רשות פנימת לעשות שינוי. זה עלול להיראות להם לא אחראי ואגוצנטרי לנטוש מקצוע בטוח, שמאפשר קיום ולכת להרפתקה. בתהליך האימון נבדוק את הצורך והמניע ונראה מהם הרווחים בצד המחירים של שינוי מול המשכיות.

כך תוכלו להנות תהליך של בחירה שמשוחרר מלחצים האוגר בתוכו את המשאבים והרצונות שלכם, מול האפשרויות ומול המציאות של עולם העבודה. התהליך מתאפיין בחיזוק הגיבוש הפנימי ותחושת הביטחון והערך העצמי, שהם חיוניים במקום של עמידה על פרשת דרכים ולצורך בחירת כיוון תעסוקתי מתאים ומעשי.
בהמשך נעסוק בחיזוק המיומנויות הדרושות בחיפוש עבודה. אוכל להציע לכם ליווי בתהליך של חיפוש עבודה, שלעתים עלול להיות ארוך ולא קל.

אינכם מרוצים ממה שאתם עושים בחיים? התקשרו אלי ואשמח לסייע לכם בשילוב התובנות, היכולות והמאוויים שלכם, יחד עם האפשרויות של שוק העבודה.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות