חזרה למעגל העבודה

איבדת את הביטחון העצמי, לאחר פיטורין וחיפוש עבודה מתמשך ללא תוצאות? את רוצה לחזור ולעבוד אחרי חופשת לידה ארוכה, אך מתלבטת ומרגישה שהתרחקת מהמקצוע שלך? אתה מרגיש שאין לך מה למכור בשוק העבודה?

היציאה ממעגל העבודה נותנת פרספקטיבה אישית ומאפשרת מאזן אישי לגבי מה שנתתי ומה שקיבלתי עד כה במקצוע ובעבודה שלי. מאידך, לאחר הפסקה ממושכת, מופיעות חששות וספיקות לגבי האטרקטיביות שלי בעיני המעסיק, אחרי שלא עבדתי…

איך תוכלו לשווק את עצמכם באופן משכנע ולמנף את העבר התעסוקתי ואת התובנות שאליהן הגעתם במהלך פסק הזמן מהעבודה?

כולנו מכירים אנשים מוכשרים, שהפסיקו לעבוד לא מתוך עצלנות והדוניזם, אלא בגלל אילוצים. חלקם עשו זאת מתוך בחירה, כמו נשים לאחר לידה, שהחליטו להקדיש עצמן לגידול הילד שהצטרף למשפחה. אחרים, נאלצו להפסיק לעבוד בגלל נסיבות, בין אם מפני שהגיעו לגיל פרישה, או בגלל מחלה, או פציעה שמנעו מהם המשך עבודה. כמו כן, ישנם כאלו שפוטרו מקומות עבודה, מתקשים למצוא עבודה חדשה ונקלעים לתקופות ממושכות של אבטלה, שלא מרצון. לעתים קרובות מחפשי עבודה מאבדים ביטחון, מה שמקשה עליהם לשווק עצמם באופן מוצלח ונוצר מעגל סגור של כישלון במציאת עבודה – תסכול וכעס – אבדן ביטחון – כישלון וחוזר חלילה.
המשותף לכל הקבוצות שמניתי הוא הרצון לחזור למעגל העבודה. הצרכים יכולים להיות שונים. ישנם פורשים שרוצים לחזור למה שעשו במשך עשרות שנים, ישנם כאלו שמחפשים שינוי. אצל חלקם יש צורך בוער לעשות דברים, להיות מועיל, משמעותי. אצל אחרים יש צורך לפגוש אנשים בעבודה, להשתייך לצוות, או לעזור לאחרים כאיש מקצוע. ישנם כאלו שעבורם קיים צורך לפרנס, כי קיימת מצוקה כלכלית שמעיקה.
המאפיין השני לאנשים שיצאו ממעגל העבודה, הוא אבדן ביטחון. דאגות וספקות עצמיים שעולים: "מה אני כבר יכולה לעשות?," "מה אני שווה?", "מה חושבים עלי אחרי שלא עבדתי יותר משנה?". הירידה בערך העצמי מלווה לרוב במועקה שמקשה על גיוס אנרגיה לחיפוש עבודה באופן אפקטיבי. לעתים קרובות ישנן תגובות אמוציונליות של כעס והתמרמרות, מול תגובת של אדישות או דחייה מצד מעסיק ואז מחפש העבודה מעדיף להינע מלחשוף עצמו לחוויות שליליות נוספות, נכנס להקפאה, עד שהתחושות הרעות דוחפות אותו לנסות שוב. לא כל האנשים שהתנתקו ממעגל העבודה ומחליטים לחזור לעבודה, מתנסים בחוויות מסוג זה, אבל, בישראל מדובר בקבוצה לא קטנה של גברים ונשים, בגילאים שונים, חלקם מוכשרים ביותר, שמתקשים לחזור ולהשתלב במקומות עבודה, להמשיך קריירה או לפתוח בקריירה חדשה.

מהי תרומת האימון האישי למאמץ לחזור למעגל העבודה?

ראשית וחשוב מכל, נקטע את החוייה הסובייקטיבית המתסכלת. נעסוק בכם – בהיבטים החיוביים, מהן ההעדפות והנטיות התעסוקתיות, נשחזר הצלחות וחוויות מספקות בתחום העבודה בעבר. נבדוק לאיזה כיוונים זה מוביל, האם להמשכיות? לשינוי? לשילוב של השניים?
נבדוק את היכולות שלכם, את המוכנות להשקיע בלמידה חדשה, את המקום של קריירה בחיים שלכם. עם כל המידע הזה, נגבש כיוון תעסוקתי, שהולם את הנתונים האישיים והוא גם ריאלי מבחינת שוק העבודה. מלבד התועלת המעשית, התהליך יסייע לכם בגיבוש פנימי ,ברכישת ביטחון ביכולות שלכם ובמה שיש לכם להציע לכל מעסיק פוטנציאלי. אוכל ללוות אתכם בתהליך חיפוש העבודה ולחזק את משאבי ההתמודדות שלכם.

התקשרו אלי ואשמח לסייע לכם בהתארגנות ובגיבוש פנימי, בזיהוי המשאבים שלכם ובשיווק העצמי שלכם

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות