קידום בקרירה

מרגישים מוכשרים יותר מאחרים שמתקדמים? מאוכזבים מהמקום שלכם בארגון אחרי כל העשייה שלכם? מרגישים שאתם תקועים, כי אין לכם את הקשרים המתאימים?
מטבע הדברים, לא כל העובדים בארגון יכולים להתקדם. במצב הרצוי, הארגון משכיל לקדם את המוכשרים והראויים. אולם, המציאות בדרך כלל שונה, לא תמיד המתאימים מתקדמים, לא תמיד קיימת שקיפות ולא יפלא שעובדים חשים ש"מה שקובע הם קשרים ולא כישורים".

כיצד תוכלו להשפיע בעצמכם על הקידום שלכם? כיצד תוכלו לזכות בתשומת לב של המנהלים שקובעים מי בארגון מתקדם?

עובדים בארגון שואפים להגיע למצב שבו המשוואה- מה אני נותן מול מה אני מקבל תהיה מאוזנת, או, במילים אחרות, שיוכלו לחוש שקים מצב של הוגנות. כאשר עובד חש חוסר הוגנות, הוא מתחיל לצבור אי נחת ותסכול. ברור שעובד מתוסכל , שמשוכנע בעומק ליבו שמונעים ממנו קידום מוצדק ומעדיפים אחרים על פניו, עלול להגיע לתגובה של התמרמרות וכעס, שתפגע בתדמיתו ובסופו של דבר גם בתפקודו.
כל מי שעבד בארגון בינוני או גדול פגש תופעות מהסוג שתואר. תגובה של התמרמרות וכעס כלפי הארגון נתפסת מהצד לרוב כחולשה, שלעתים מעוררת אמפטיה, אך במקרים רבים אינה נעימה ומעורת הסתייגות. כמעט תמיד היא אינה אפקטיבית.
קידום בעבודה מעסיק במיוחד מנהלים, מאחר שמעצם טבעם מנהלים הם תחרותיים יותר מעובדים בתפקידים מקצועיים. משך השהייה של מנהלים בתפקיד הוא לרוב קצר בהרבה ולכן, מנהלים, בפרט אלו שחשים עצמם מוכשרים, מפתחים ציפיות גבוהות לקידום, עסוקים בעניין הקידום ולעתים קרובות מתמודדים עם אכזבה ותסכול, בעקבות אי מימוש הציפיות.
אדם שפונה לייעוץ/אימון אישי מכיר בכך שבמציאות הקיימת, הוא צריך לנקוט בפעולה ולנסות גישה שונה, על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.

כיצד יכול אימון אישי לחלץ אתכם?

חשוב להתחיל מבירור מעמיק של הצרכים של הצלחה ומימוש עצמי, הישגיות ושאפתנות בכל הקשור לקריירה. עובדים בארגון מאד רגישים לקיפוח שלהם ביחס לאחרים, אולם בתהליך האימון יש להבהיר את הצרכים האמיתיים והמקוריים של העובד, מעבר לסיטואציה הנוכחית. בהמשך יעשה זיהוי ושיקוף של דפוס ההתנהגות של העובד ומידת האפקטיביות שלו. ברור שכעס והתמרמרות אינן משרתות את המטרה, מעבר לפורקן (הרווח המשני) שהן מספקות. כמו כן, לצורך זה, אבדוק איתך את המפה הארגונית, הדמויות המשמעותיות במבנה הארגוני ונבדוק את מצב התקשורת ביניכם. יתכן שאציע לך לבקש משוב מעמיתים שלך, כדי לבסס את התחושות שלך לגבי תדמיתך בעיני הסביבה. משוב כזה הוא רב ערך ותמיד מספק מידע חשוב עבור הנועץ. יוצע לך דפוס התמודדות שעשוי להביא אותך לתוצאות טובות יותר. לצורך זה תקבל הנחיות לנקיטה בגישה פרו-אקטיבית, שמתבטאת בהסתכלות "שיווקית", דהיינו, איך אני יכול לתת מענה טוב יותר לציפויות ולנורמות קיימות, כדי לשנות תדמית בעיני הגורמים שמחליטים לגבי קידום בארגון.
בעבודה עם מנהלים, נבדקת מהותו של הצורך בקידום- האם הוא ביטוי של צורך פנימי בהצלחה, שהופנם כבר בתחילת החיים? האם זו נורמה בקבוצת המנהלים בארגון? נבדוק עד כמה הציפייה ריאלית ועד כמה היא משפיעה על התפקוד. ישנם מנהלים, שבגלל הציפייה לקידום, התודעה שלהם מכוונת לשם ומונעת מהם למצות את התפקיד שלהם ולהתפתח. בהתאם לנתונים, ובהתאם למציאות הארגונית, נגבש תכנית אישית שתוביל להשגת תוצאות וליצירת התדמית הנכונה.

החלטתם לפעול ולשנות את ההתנהלות שלכם? התקשרו אלי וביחד נמצא את הדרך.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות