ניהול זמן וקשיי התארגנות

"אני תמיד דוחה דברים לרגע האחרון"
"אין לי זמן לנשום, אני תמיד מכבה שריפות"
"אני לא יודע להגיד לא ואז כל התכנון משתבש"

אנשים משימתיים מתמודדים עם משימות באופן אינסטרומנטלי – יעיל, תכליתי, ללא תנודות ומצבי רוח וללא העדפות. אולם רבים וטובים, כולל אנשים מוכשרים ביותר, מתקשים לממש תכניות שגיבשו, ובודאי, לעמוד במקום העבודה בלוח זמנים שמוכתב להם, למרות המאמצים שנעשו, כולל לקחת עבודה הבייתה.

איך ניתן לשנות את הדפוס שחוזר על עצמו, של "התמרחות", דחייה של משימות וחוסר יעילות?

אופי ההתארגנות העצמית שלנו, היעילות, ההספק, אופי החווייה שאנחנו עוברים ביום עבודה, קשורים בצורה ישירה לאישיות וליתר דיוק לדפוס ההתמודדות שלנו עם משימות שהן ה"חובות" שלנו כמבוגרים. סדנאות לניהול זמן מציעות היכרות עם גזלני זמן, אסרטגיות לניהול זמן וטיפים כיצד לנצל טוב יותר את הזמן. הן פחות מתייחסות לנתונים האישיים של כל משתתף וומקור הקושי שלו, מה שמצמצם את התרומה שלהן להשגת שינוי.
משימות של יום עבודה מייצגות עבורנו התחייבויות, דברים שאנחנו "צריכים" ו"חייבים" לעשות. כמבוגרים, הפנמנו ש"עבודה היא לפני הכל" וכדי להצליח צריך להשקיע ולהוכיח את עצמנו. אבל, כאשר אנחנו מתמודדים עם יום של משימות, החלק הרגשי ממשיך לעבוד ולשדר מסרים כמו: "אין לי חשק", "אני לא טוב בזה", "מה יהיה אם אכשל". מאחר שכל המסרים האלו ודומיהם הם שליליים ומאיימים על הערך העצמי שלנו, אנחנו משתמשים בכל מיני "טריקים", כדי לברוח מהמצב המעיק. אנחנו דוחים, אנחנו בורחים למשהו דחוף, אנחנו שוכחים, למרות שזה כתוב ביומן.
מאחר שאופן התמודדות שלנו עם חובות קשור להסטוריה אישית שלנו, לצרכים, להעדפות שלנו ולמשאבי התמודדות שצברנו במהלך החיים. שינוי משמעותי של דפוס ההתמודדות עם משימות מחייב חיבור שלנו עם החלק האישי – ההעדפות והנטיות התעסוקתיות, הצרכים הרגשיים ומשאבי ההתמודדות.

מה נעשה באימון האישי

נזהה את הדפוס ההתנהגותי ואת הטריגר הרגשי – מה מסיט אתכם מהתמודדות משימתית וגורם לכם לברוח או למרוח את הזמן. בדרך כלל נדרשת אבחנה ברורה בין הדפוס הילדי של ה"חייב" וה"צריך" לבין הדברים שאתם בוחרים ורוצים לעשות מהמקום הבוגר. אאפשר לכם ללמוד טכניקות של חשיבה חליפית, שמאפשרת התמודדות אפקטיבית עם מה שקשה, דוחה ומעיק. כמו כן, האימון כולל בדרך כלל זיהוי של "גזלני זמן", אבחנה בין החשוב לדחוף, זיהוי סדר עדיפויות אישי, אימוץ אסטרטגיה וכללים לניהול זמן והתנסות בשטח במחויבות לתכניות האישיות שלנו. אלווה אתכם בנסיונות לשנות את אופן ההתמודדות ואסייע לכם למצוא את הדרך האישית שלכם לאפקטיביות אישית וכדי להגיע ליום עבודה נעים ואופטימי.

אם ברצונכם לעשות שינוי מהותי בהרגלי העבודה שלכם ובהתמודדות עם משימות, התקשרו אלי ואעזור לכם להגיע ניהול עצמי אפקטיבי .

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות