אימון קריירה

מתלבטים האם ללכת על תפקיד ניהולי ולהתפתח בכיוון הזה? האם לעזוב מקום עבודה ממשלתי בטוח ולקפוץ למים הקרים של המגזר הפרטי? חוששים שאתם דורכים במקום, אבל מתקשים לקחת סיכונים?

עולם העבודה כיום הוא הרבה יותר דינמי ומשתנה. פחות ופחות אנשים שואפים לעבוד עשרות שנים באותו ארגון ובוודאי באותו תפקיד.

במרכז קריירה 360 תוכלו לקבל החלטה מהו הצעד הנכון עבורכם, שתואם את היכולות והמשאבים שצברתם מול האפשרויות , המסלולים והמעברים ששוק העבודה מציע למקצוע שלכם, ומהו השלב הבא בקריירה שלכם, באופן שתצאו לדרך כשאתם שקטים ובטוחים שעשיתם את הצעד הנכון.

אנשים צעירים, שרכשו ניסיון והתפתחו במקצוע שאותו רכשו ושעדיין נמצאים בעיצומה של הקריירה,מגיעים לעתים לפרשת דרכים. ברור להם שהם צריכים לקבל החלטות אישיות לגבי הכיוון והמשך הדרך שנכונים עבורם, כדי למצות את ההזדמנויות שהשוק מאפשר ולבטא את יכולם ולהמשיך הצלחה גם לטווח הארוך. מה שמאפיין את ההימצאות על פרשת הדרכים הוא תחושה של מיצוי עצמי, או חשש מפני דריכה במקום ואי ניצול הזדמנויות. מאידך, עשיית שינוי דורשת בדרך כלל אומץ ונחישות שנדרשים כדי להעיז ולצאת לדרך חדשה ולא מוכרת.

דילמות אפייניות שעולות בשלב זה של הקריירה הן:

  • "האם לפנות לכיוון ניהולי"?
  • "האם כדאי לי, כמהנדס להישאר בניהול מקצועי, או להעיז וללכת לניהול כללי, שמציע אתגרים גבוהים יותר, במחיר התרחקות מהמקצוע"?
  • "האם נכון עבורי לפנות לייזמות עסקית"?
  • "מה כדאי לי ללמוד, כדי לשדרג את המשאבים שלי"?
  • כיצד לנהוג, כדי שסוף סוף אקבל את הקידום שמגיע לי"?
  • "האם כדאי לי להישאר בארגון, או להעיז ולעזוב"?

השאלות שעולות מציפות שיקולים של המשכיות ושימור מול שינוי, דילמות של התפתחות הדרגתית מול קפיצת מדרגה, "להישאר בחממה כי טוב לי, או ללכת על שינוי, כי מאוחר יותר אצטער שנשארתי"?

מה שמאפיין את ההימצאות בפרשת דרכים הוא שאלות ודילמות, שאינן נפתרות ,אלא נשארות באזור של התלבטות, שהוא לעתים בלתי נעים ומעיק.

בתהליך האימון

נעשית היכרות עם הביוגרפיה של הנועץ, תוך זיהוי הצרכים שלו, הדברים שחשובים ויקרי ערך עבורו בעולם העבודה, מידת ההצלחה והאפקטיביות של ההתנהלות שלו. לעתים הנועץ מציג דילמה שמעסיקה אותו, ללא מודעות למניע שלו, שדוחף ומפעיל אותו ואינו נותן מנוח. לדוגמא, מנהל שמבקש להתייעץ כיצד יוכל להתקדם מהר יותר, באופן שיתן מענה ליכולות שלו, בעוד שהוא אינו מודע ללחץ הפנימי שבו הוא נתון, כ"מנהל המוכשר שראוי לקידום מהיר" באופן שאינו מאפשר מיצוי עצמי בתפקיד, קבלת הכרה והשגת הנאה וסיפוק מהעשייה.

ההיכרות שמתאפשרת בתהליך האמון, מאפשרת חיבור טוב יותר עם הצרכים וערכי העבודה, מה שמבהיר את האפשרויות ומאפשר לנועץ לקבל החלטה אישית ממקום יותר "נקי" ועל פי סדר עדיפויות מחודד וברור יותר. הייעוץ מתייחס להתפתחות המקצועית והקריירה, אך גם להשלכות על תחומי החיים האחרים, שלעתים קרובות נדחקים הצידה.

אם החלטתם להתמודד עם ההתלבטויות ולקבל החלטה שתאפשר לכם להתפתח בקריירה שתואמת את היכולות והצרכים שלכם, התקשרו אלי ואשמח לסייע לכם.

small_c_popup.png

לפגישת הכרות ללא עלות